نوزاد شما نیازی به شربت های مولتی ویتامین دارد؟

نوزاد

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

نوزاد شما نیازی به شربت های مولتی ویتامین دارد؟ می‌خواهیم بررسی کنیم تا ببینیم نوزاد به شربت‌های مولتی‌ویتامین نیاز دارد یا خیر.

در ابتدا باید ببینیم آیا برای نوزاد رژیم غذایی مناسب با سنش در نظر گرفته‌ایم اگر پاسخ به این سؤال مثبت است، فرزندتان به شربت‌های مولتی‌ویتامین نیازی ندارد.

بیشتر سازمان‌های علمی ازجمله Academy of Pediatrics هم این‌گونه مکمل‌ها را برای تمام نوزادان پیشنهاد نمی‌کنند چون این مکمل‌ها باید تحت نظر پزشک معالج در شرایط خاص برای کودک تجویز شوند گرچه متاسفانه در تمام داروخانه‌ها می‌توان این شربت‌ها را بدون نسخه پزشک خرید.

اگر با صلاحدید پزشک قرار شد به نوزاد شربت مولتی‌ویتامین بدهید، باید به نکات زیر توجه کنید

۱. ویتامین نمی‌تواند جایگزین غذای نوزاد گردد.

۲. اگر نوزاد میل به غذا ندارد، ویتامین نمی‌تواند باعث افزایش اشتهای او شود.

۳. ویتامین‌ها نمی‌توانند جایگزین سه ماده غذایی کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین شوند؛ زیرا این سه ماده جزو ویتامین‌ها نیستند و باید فقط از راه غذا خوردن به بدن کودک برسند.

غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها منبع اصلی کربوهیدرات‌ها، گوشت و جایگزین‌های آن برای پروتئین و چربی‌ها نیز از منابع طبیعی مثل بادام، گردو، مغز تخمه آفتاب‌گردان و گوشت قرمز تأمین می‌گردند.

راه بهتر این است که کودک از این منابع به‌اندازه کافی استفاده کند و به‌تبع آن نیاز به ویتامین‌ها برآورده می‌شود.

۴. نکته بسیار مهم این است که دم‌نوش‌های گیاهی و داروهایی که در عطاری‌ها یافت می‌شوند ممکن است در بدن کودک مثل دارو عمل کنند و برای سلامت کودک خطرآفرین باشند.

بهترین راه ممکن برای دریافت ویتامین‌ها و مواد مغذی برای کودک تا شش‌ماهگی شیر مادر و بعدازآن پوره‌ها و غذاهای خانگی و تازه است.

 در ضمن یادمان بماند دوران یک تا دو سالگی مهم‌ترین دوران در امر یادگیری فرهنگ و آداب درست غذایی کودک است، اگر به آن توجه نگردد، می‌تواند تا آخر عمر سلامت فرد را به خطر بیندازد.🥄🍴🍽

نوزاد

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: