کاهش وزن و تخم مرغ

کاهش وزن

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

کاهش وزن و تخم مرغ چه ارتباطی دارند؟ این مقاله را بخوانیم و ببینیم چرا مصرف تخم مرغ نه تنها به کاهش وزن وزن کمک می کند بلکه در دراز مدت اثرات بسیار مثبتی در سلامتی ما دارد.

تخم مرغ و کاهش وزن

شما در رژیم غذایی خود از تخم‌مرغ استفاده می‌کنید؟ اگر به دنبال کاهش وزن یا مدیریت وزن خود هستید بهتر است مصرف تخم مرغ را در سهمیه روزانه خود حتما بگنجانید. 

با توجه به اینکه تخم‌مرغ کالری کم، پروتئین بالا و چربی متوسطی دارد، می‌تواند غذایی مناسب برای سیری بهتر و کاهش وزن یا مدیریت وزن باشد.طبق مطالعه انجام‌شده توسط Missimer، نشان داد که استفاده از تخم‌مرغ به‌جای نان یا غلات در صبحانه باعث افزایش سیری و کاهش وزن، بدون تأثیر منفی بر روی لیپیدها می‌شود.

علاوه بر این، در افرادی که هنگام صبحانه تخم‌مرغ می‌خوردند، سطح پایین‌تری از پلاسما را مشاهده کردند، اما هیچ تغییری در علائم خطر ابتلا به بیماری قلبی ندیدند.جالب است بدانید Leidy  در مطالعاتش فهمید كه افراد بعد از خوردن تخم‌مرغ هنگام صبحانه نسبت به جو احساس گرسنگی کمتر و رضایت بیشتری دارند.Vander  در مورد تأثیر مصرف تخم‌مرغ بر کاهش وزن در بزرگ‌سالان دارای اضافه‌وزن در مقابل مصرف صبحانه‌ی غنی از کربوهیدرات تحقیق کرد. افرادی که در صبحانه دو عدد تخم‌مرغ یا یک نان شیرین مصرف کردند.

 

کاهش وزن

 

افرادی که هنگام صبحانه تخم‌مرغ خوردند ۶۱٪ کاهش شاخص توده بدنی، ۶۵٪ کاهش وزن بیشتر، ۳۴٪ کاهش بیشتر در دور کمر و ۱۶٪ کاهش چربی بدن را نسبت به کسانی که شیرینی خوردند، تجربه کردند.

آیا از تاثیر تخم‌مرغ بر سندرم متابولیک اطلاع دارید؟ در مورد سندرم متابولیک چه می‌دانید؟

این سندرم که با مقاومت به انسولین، گلوکز بالا، A1C، تری گلیسیرید و فشارخون و همچنین چاقی تشخیص داده می‌شود، بیش از ۳۳٪ آمریکایی‌ها را مبتلا می‌کند. یک عامل اصلی خطر ابتلا به بیماری قلبی است که می‌تواند با تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی کاهش یابد.

تحقیقات در مورد مصرف تخم‌مرغ و سندرم متابولیک نشان می‌دهد که ترکیب تخم‌مرغ در یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود علائم متابولیک و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند.به نظر می‌رسد که این فقط مختص تخم‌مرغ کامل (هم سفیده هم زرده) باشد، مطالعه Blesso نشان داد که مصرف سه عدد تخم‌مرغ کامل به‌طور مؤثر مقاومت به انسولین را کاهش داده و می‌تواند جایگزین لیپیدهای مصرفی ناشتا در مقایسه با تخم‌مرغ فاقد زرده باشد.

 

کاهش وزن

 

در افراد مبتلا به دیابت و چاقی، خوردن دو عدد تخم‌مرغ کامل در روز به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی پرپروتئین، دارای محدودیت انرژی، در کاهش قند، انسولین و فشارخون بسیار مؤثرتر از پروتئین‌های حیوانی کم کلسترول بوده است.پس با توضیحات مطرح‌شده باید بدانیم تخم‌مرغ‌ها در لیست “مصرف کنید ” هستند و این خبر خوبی برای ما است.

این موضوع باعث می‌شود تا از یک غذای آشنا که ارزان، متنوع، سریع و آسان برای تهیه و راحت برای وعده‌های غذایی یا میان وعده‌ها است، لذت ببریم.شاید فکرش را هم نکنید ولی تخم‌مرغ‌ها به‌عنوان بخشی از برنامه غذایی، رژیم غذایی باکیفیت و پروتئین بالا، چربی سالم،  ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدآن‌ها را فراهم می‌کنند.

کسانی که به دنبال یک غذای سیرکننده هستند که باعث کاهش وزن هم شود، می‌توانند اطمینان داشته باشند که خوردن حداکثر دو، یا حتی سه عدد تخم‌مرغ کامل در روز بی‌خطر است و می‌تواند مفید باشد.این نکته را هم باید بدانیم برای بیمارانی که در معرض بیماری قلبی یا دیابت قرار دارند، تخم‌مرغ یک روش مناسب برای کاهش قند خون، یک وعده غذایی یا میان وعده و بهبود بخش علائم قلبی است.

 

کاهش وزن

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: