آنتی‌ بیوتیک‌ ها

آنتی‌ بیوتیک‌ ها

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

آنتی‌ بیوتیک‌ ها می توانند هم درد باشند هم درمان. برای خواندن حقایقی در مورد آنتی بیوتیک ها با ما همراه باشید.

داستان پسری که فریاد می‌زد گرگ، گرگ را شنیده‌اید؟

داستان در مورد یک پسر چوپان است که مرتباً اهالی روستاهای اطراف را فریب می‌دهد تا فکر کنند گرگ‌ها به گله او حمله کرده‌اند. او “گرگ ” می‌گوید و همواره اهالی روستا برای کمک به او می‌آیند، اما خیلی زود متوجه می‌شوند که گرگی وجود ندارد.وقتی گرگ سر می‌رسد و پسر دوباره کمک می‌خواهد، اهالی روستا فکر می‌کنند این هم یک فریب دیگر است و دیگر به کمک او نمی‌آیند، درنتیجه گوسفندان توسط گرگ خورده می‌شوند.

چرا این داستان را تعریف کردم؟ می‌دانید وجه تشابه این داستان و آنتی‌بیوتیک‌ها چیست؟ آنتی‌ بیوتیک‌ ها مانند مردم روستا هستند. ما از آن‌ها طوری استفاده می‌کنیم که وقتی واقعاً به آن‌ها احتیاج داریم، ممکن است کار نکنند و به کمک ما نیایند.

ما هر وقت آنتی‌ بیوتیک‌ ها  را مصرف می‌کنیم، باکتری‌های مقاوم در بدن ما ایجاد می‌شوند و باکتری‌ها دست‌به‌کار می‌شوند تا مقاومت کنند و قادرند داروهایی که برای دفع آن‌ها ساخته‌شده‌اند را از بین ببرند.این یعنی چه؟ این به آن معناست که اگر ما مصرف آنتی‌ بیوتیک‌ ها را کنترل نکنیم، ممکن است اثر نکنند. درنتیجه بیماری برنده خواهد شد و گرگ گله را به دست می‌آورد.

آنتی‌ بیوتیک‌ ها

چرا مقاومت آنتی‌بیوتیکی یک تهدید است؟

مقاومت آنتی‌بیوتیکی یکی از مهم‌ترین تهدیدات برای سلامت عمومی است. هرساله در ایالات‌متحده، حداقل دو میلیون نفر به باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک آلوده می‌شوند و حداقل ۲۳۰۰۰ نفر هرسال درنتیجه جان خود را از دست می‌دهند.این‌یک آمار ترسناک است.

حال راه‌هایی را باهم بررسی کنیم تا بتوانیم سالم‌تر بمانیم و کمتر از آنتی‌ بیوتیک‌ ها استفاده کنیم:

می‌توان با شستن دست‌ها، گرفتن دستمال در جلوی دهان هنگام سرفه و عطسه، هنگام بیماری در خانه ماندن و استراحت کردن و گرفتن واکسن‌های توصیه‌شده ازجمله آنفولانزا، سالم ماند و دیگران را سالم نگه داشت.با استفاده از راهکارهای مناسب، داروها و اقدامات پیشگیرانه، می‌توانیم به نحو احسن از خود و خانواده‌مان مراقبت کنیم.

آنتی‌ بیوتیک‌ ها همیشه جواب نمی‌دهند

آیا می دانید که درصد بسیار زیادی از آنتی‌ بیوتیک‌ ها در سیستم درمان های سرپایی به نادرست تجویز می شوند؟ آنتی‌بیوتیک اشتباه، با دوز اشتباه، برای مدت‌زمان اشتباه یا در زمان اشتباه.

آنتی‌ بیوتیک‌ ها

در حقیقت، بیماران گاهی اوقات از دکتر خود انتظار آنتی‌بیوتیک دارند، حتی اگر بیماری آن‌ها ناشی از باکتری‌ها نباشد، چون فکر می‌کنند آنتی‌بیوتیک به آن‌ها کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشند و یا جلوی وخیم‌تر شدن بیماری خود را بگیرند، اما این تفکر درست نیست.

اکثر مردم فکر می‌کنند که اگر یک آنتی‌بیوتیک برای یک بیماری مؤثر بود، دفعه بعد که مبتلا به بیماری مشابه شوند، اگر همان دارو را استفاده کنند، بهبود می‌یابند؛ اما اغلب آن‌ها نمی‌دانند که بیماری آن‌ها به خاطر ویروس ایجاد شده و آنتی‌ بیوتیک‌ ها به آن‌ها کمک نمی‌کنند کاملاً در بیماریهای ویروسی بی اثر هستند.

همه ما باید بدانیم که آنتی‌ بیوتیک‌ ها روی ویروس‌هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا، برونشیت یا آبریزش بینی شده‌اند، کار نمی‌کنند، حتی اگر مخاط غلیظ، زرد یا سبز باشد و ویروس‌های تنفسی معمولاً طی یک یا دو هفته بدون درمان از بین می‌روند. (در ۷ الی ۱۰ روز)

وقتی به آنتی‌ بیوتیک‌ ها نیازی نداریم، آن‌ها کمکی به ما نمی‌کنند و عوارض جانبی آن‌ها می‌توانند به ما آسیب برساند. عوارض جانبی شامل مشکلات بهداشتی جزیی تا مشکلات بسیار شدید مانند عفونت یا کلستریدیوئیدها می‌شود.مصرف بی رویه بنا به جای آنتی بیوتیک ها باعث می شود که بدن ما نسبت به آنتی بیوتیک ها مقاوم شده و در بیشتر موارد که نیاز به آنتی بیوتیک  داریم دیگر آنتی بیوتیک موثر واقع نمی شود.

وقتی برای عفونت به آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز داریم، فواید دارو معمولاً از عوارض جانبی بیشتر است. آنتی‌بیوتیک‌ها جان ما را نجات می‌دهند. آن‌ها برای معالجه افرادی که دارای عفونت‌های جدی هستند مانند  ذات الریه و آنفولانزا بعد از ده روز روز آن هم  با نظر پزشک بسیار کاربردی هستند.

به همین دلیل آموزش دیگران به اینکه چه زمانی آنتی‌بیوتیک‌ها ضروری هستند، مهم است.اگر به آنتی‌بیوتیک نیاز دارید، مطابق تجویز، آن‌ها را به‌طور دقیق مصرف کنید (مثلاً دارو را تمام کنید). همچنین اگر سؤالی در مورد آنتی‌بیوتیک دارید، با پزشک خود حتما صحبت کنید.

یک روشی که بسیار کاربردی است و به من کمک می‌کند تا بتوانم با دقت مشاهده کنم که هر یک از اعضای خانواده داروهایشان را به‌موقع و به‌اندازه مصرف می‌کنند، استفاده از یک نشانگر دائمی است. یک نمودار روی نسخه خود طراحی کنید. این کار من را بارها از سردرگمی نجات داده. من این کار را برای هر نسخه انجام می‌دهم. مخصوصا این روش در مورد داروهایی که در طولانی‌مدت باید مصرف شوند خیلی مفید است.

آنتی‌ بیوتیک‌ ها

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: