گیاه خواری یک رژیم غذایی جذاب

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

گیاه خواری یک رژیم شامل مواد غذایی گیاهی است و بنا را بر آن دارد که تمام مواد مغزی مورد نیاز بدن از منبع گیاه تامین گردد. غلات، حبوبات، و دانه های روغنی منابع اصلی برای تامین مواد حیاتی محسوب می شوند. گوشت، تخم مرغ، و لبنیات به کلی از رژیم روزانه حذف می گردند.

رژیم گیاه خواری

 

خواص رژیم گیاه خواری 


این نوع رژیم دارای خصوصیاتی است که برای سلامتی بسیار مفید هستند. به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی  و آنتی اکسیدان ها، فینول های گیاهی، و فیبر فراوان آمار دیابت، کلسترل بالا، بعضی سرطان ها، و بیماری های قلبی در افرادی که این نوع برنامه غذایی را دنبال میکنند کمتر دیده می شود


اما گیاهان منبع غنی برای پروتئین،  روی، آهن، کلسیم و ویتامین د ویتامین ب  ۱۲ نیستند.  و كمبود این مواد به خصوص آهن و ب ۱۲ بویژه در كودكان ممكن است كم خونی را به دنبال داشته باشد.  بدین خاطر است که کسانی که تصمیم به گیاه خواری میگیرند باید برای غذای روزانه خود را طوری تنظیم کنند که تمام این مواد را به اندازه مورد نیاز دریافت کنند.

چون بعضی از این ویتامین ها و مینرال ها یا اصلا در گیاهان یافت نمیشوند یا بسیار کم هستند، افرادی که گیاه خواری می کنند باید از قرص های مولتی ویتامین نیز به صورت روزانه استفاده کنند یا مواد غذایی آنها باید با این ویتامینها غنی شده باشد مثل شیر سویا که به طور طبیعی میزان کلسیم ناچیزی دارد اما با کلسیم و ویتامین د غنی می شود.

 

در آخر لازم به ذکر است که اگر تصمیم به گیاه خواری گرفتید، حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا بر حسب نیاز بدن تان تمام نکات لازم را برای شما توضیح دهد. 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: