گوشت قرمز، یک چاقوی دولبه برای سلامت

گوشت قرمز

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

اعتدال مصرف کردن گوشت قرمز کم یا بدون چربی در رژیم غذایی ما میتواند منبع بسیاری از مواد حیاتی و مورد نیاز بدن مان را تامین کند. مهم ترین آنها آهن و فولیت موجود در گوشت گرمز میباشد.

گوشت قرمز میتواند هم مضر و هم مفید باشد

این منبع غنی آهن و فولیک در سیستم غذایی فرد مخصوصا کودکان و نوجوانان در حال رشد از اهمیت بسیار بالایی  برخوردار میباشد زیرا به راحتی قابل جذب و استفاده قرار میگیرد. در کشورهای در حال توسعه که حبوبات و غلات منابع اصلی آهن غذایی هستند، کمبود آهن و کم خونی حاصل از کمبود فولیت به وفور در این جوامع به چشم می خورد.

نتایج تعدادی از تحقیقات در این زمینه کمبود فولیت را با سرطان روده  نیز مرتبط تشخیص داده اند.  علاوه بر آهن و فولیت ، گوشت قرمز منبع مهمی برای ویتامین زینک، ویتامین آ، سلنیم، و ب ۱۲است. هر واحد غذایی گوشت ۳۰ گرم میباشد و در هفته ۵ واحد از این میزان میتواند تمام مواد مغذی موجود را برای بدن تامین کند.

در هر حال زیاده روی کردن در مصرف گوشت قرمز میتواند صدمات عدیده ای به بدن وارد کند و جالب اینکه باز هم سرطان روده بزرگ مهمترین آنها میباشد. گوشت قرمز پروسس شده سوسیس و کالباس و یا دودی و میزان آهن زیادی در جداره روده باعث بوجود آمدن رادیکالهای آزاد و بوجود آمدن سلولهای سرطانی می شوند.

تعادل در مصرف گوشت قرمز عامل تعیین کننده در مضر بودن یا مفید بودن آن در رژیم غذایی سالم میباشد. پس کم و سالم مصرف کنیم تا همیشه سالم بمانیم.

گوشت قرمز

گوشت قرمز

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: