نوشابه آلبالو خانگی

نوشابه آلبالو خانگی

معرفی وبسایت:

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

نوشابه آلبالو خانگی یک نوشیدنی خوشمزه! مراحل این رسپی رو با عکس هایی که تو آشپزخونه ام گرفتم براتون گذاشتم. من فریبا رجبی هستم به آشپزخونه من خوش آمدید.

قبل از هر چیز باید بگم که نوشابه آلبالو خانگی از دسته رسپی های نوشیدنی من هست. این نوشیدنی اصالت ایرانی داره. من هم توضیحاتی درباره نوشابه آلبالو خانگی دادم هم طرز تهیه این نوشابه آلبالو خانگی رو خیلی کامل براتون نوشتم. برای راحت تر خوندن مطالب این پست می تونید از فهرست روبرو روی هر عنوانی که دوست داشتید کلیک کنید و مستقیم برید سر اصل مطلب!

 

نوشابه آلبالو خانگی

 

نوشابه خانگی چطور تهیه می شود؟

نوشابه ها بخاطر مزه شیرین و گاز دار بودن بسیار مورد پسند افراد در همه گروه های سنی هستند و خوردنشون با وعده های مختلف غذایی به خصوص فست فودها خیلی خوشمزه است.
اما تمام این نوشیدنی های گازدار حتی با تنوع بیشتر قابل درست کردن توی خونه هستن، که امروز قصد دارم طرز تهیه نوشابه آلبالو خانگی رو بهتون آموزش بدم. به طور کلی نوشابه های خانگی با ترکیب یک شهد دلخواه و آب گازدار به دست میاد.

 

انواع نوشابه خانگی

نوشابه خانگی انواع مختلفی داره:

  • نوشابه های میوه ای
  • نوشابه های سیاه
  • نوشابه ها با اسانس طعم دهنده
  • و…

نوشابه آلبالو خانگی از نوع نوشابه میوه ای هست.

 

معرفی نوشابه آلبالو خانگی

نوشابه آلبالو خانگی نوشیدنی خیلی خوشمزه‌ ایه که اصالت ایروانی داره. این نوشیدنی به خاطر طعم و مزه بهاری و خاصی که داره طرفداران زیادی هم داره. البته نوشابه ها طرفداران زیادی دارند و امروزه همه افراد دوست دارن با غذاشون نوشابه بخورند. اما یه عده هستند که میخوان نوشابه خانگی سالم و مطمئن بنوشند. چرا که نوشابه های خانگی بدون اسانس، رنگ و طعم دهنده‌های مصنوعی هستند. از طرفی میشه نوشابه های خانگی رو با طعم های جدید و متنوعی مثل آلبالو خاص کرد و لذت بسیار بیشتری برد.

نوشابه آلبالو خانگی چه طعمی دارد؟

اسم آلبالو که میاد، آب دهان هر کسی جاری میشه، آب آلبالو طعم بسیار دلچسب و گوارایی داره که در کنار تندی زنجبیل، ترشی آب لیمو و شیرینی شربت شهد بسیار خوشمزه و دلچسب میشه. همین باعث میشه هر کسی رو طرفدار خودش کنه. پیشنهاد من به شما اینه که حتما برای یک بار هم که شده این نوشیدنی خنک رو درست کنید و ازش لذت ببرید. مطمئنم بعد از اون حتما شما هم یکی از طرفداران پر و پا قرص نوشابه آلبالو خانگی می شید.

 

مواد لازم برای تهیه نوشابه آلبالو خانگی، دو لیوان بزرگ

  • حدود یک لیوان آلبالو
  • حدود نصف قاشق چایخوری زنجبیل تازه
  • پانصد میلی لیتر آب گازدار
  • حدود چهار قاشق غذاخوری شربت شهد
  • خیار و تکه های لیمو برای تزیین

مواد لازم جهت تهیه شربت شهد

  • سه پیمانه آب
  • چهار پیمانه شکر
  • دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

طرز تهیه شربت شهد برای نوشابه آلبالو خانگی

مرحله اول

ابتدا آب و شکر رو داخل قابلمه میریزیم و با هم مخلوط می کنیم. آبلیمو رو اضافه می کنیم و برای مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مواد رو روی حرارت متوسط میگذاریم تا قوام بیاد. هنگام پخت شربت رو اصلا هم نزنید چون شکرک میزنه. اگه دیدید اطراف قابلمه شکرک زد می تونید با یک قلم موی خیس دور قابلمه رو تمیز کنید.

مرحله دوم

برای اینکه متوجه بشیم شربت آماده است یا نه، پشت یک قاشق رو داخل شربت فرو میبریم و بعد با انگشت روی قاشق میکشیم، اگه رد انگشت روی قاشق موند و برنگشت یعنی شربت قوام لازم رو بدست آورده و آماده است. حالا شهد رو تو یک ظرف  مناسب می ریزیم تا خنک بشه.

نکته:

اگه احیانا شربت شما شکرک زد می تونید شربت رو برای ۲ دقیقه داخل ماکرویو بگذارید تا شکرک ها ذوب بشند، یا اینکه نصف لیوان آب به شربت اضافه کنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا دوباره قوام بیاد.

مرحله سوم

حالا تا شهدمون خنک میشه بریم سراغ آماده کردن نوشابه آلبالو خانگی.

 

 

نوشابه آلبالو خانگی

 

طرز تهیه نوشابه آلبالو خانگی

اول هسته های آلبالو ها رو جدا میکنیم و همراه با زنجبیل داخل غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم. برای درست کردن این نوشیدنی داخل هر لیوان ۲ قاشق غذا خوری شهد میریزیم و ۲ قاشق غذاخوری از پوره آلبالو و زنجبیل رو بهش اضافه می کنیم. داخل هر لیوان چند قطعه یخ میریزیم و آب گازدار رو در آخر به مواد اضافه میکنیم.من برای تزیین از یه برش خیار و یه تیکه لیموی تازه استفاده کردم.

 

نکات تکمیلی

  • شیرینی و غلظت شربت کاملا سلیقه ای هست.
  • اگه میخواید شربت رو از قبل آماده کنید و تو یخچال بگذارید، شهد رو رقیق تر درست کنید تا توی یخچال سفت نشه.

 

ارزش غذایی نوشابه آلبالو خانگی

آلبالو

آلبالو با طعم های ترش و شیرین قند کمی داره. کالری اون زیاد نیست و به خاطر نوع قندش، بیماران دیابتی هم میتونند از این میوه پرخاصیت استفاده کنند. این میوه متابولیسم بدن رو افزایش میده و خاصیت چربی سوزی داره. این میوه جذاب منبع انواع مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است.

زنجبیل

زنجبیل از گیاهان دارویی خوش‌طعمی است که طعم نسبتاً تندی داره. زنجبیل سوخت و ساز بدن رو زیاد می‌کنه و باعث لاغری میشه. چون زنجبیل ضد التهابه، محرک خوبی برای هضم غذا به حساب میاد، ترکیب زنجبیل و لیمو برای لاغری تاثیر زیادی دارند. چون در این نوشابه آلبالو خانگی ترکیب زنجبیل و لیمو وجود داره. میتونید برای هضم بهتر غذا روی این نوشیدنی خوشمزه حساب کنید.

آب گازدار

آب گازدار به صورت طبیعی یا مصنوعی با استفاده از دی ‌اکسید کربن محلول (CO2) گازدار میشه. قند یا شیرین کننده مصنوعی در اون وجود نداره، اما زیاده‌روی در مصرف آب گازدار باعث پوسیدگی دندان و شدید شدن علائم سندم روده تحریک ‌پذیر میشه.

با اضافه کردن انواع میوه‌ها و سبزیجات به آب گازدار طعم آب بهتر میشه و خواص میوه‌ها و سبزیجات هم به اون اضافه میشه. دقیقا خوبی نوشابه آلبالو خانگی هم همینه. با اضافه کردن میوه ها و گیاهان دارویی خوش طعم علاوه بر لذت بردن از نوشیدن نوشابه اون رو تا حد ممکن سالم می کنیم.

لیمو ترش

لیمو ترش آنتی اکسیدان بالا، ویتامین آ، ب۶، فولات، ویتامین سی، روی، پتاسیم و مواد مغذی زیادی داره، لیموترش جزو مرکباتی است که برای پوست، کاهش وزن، سلامت قلب، سلامت چشم، هضم غذا، سنگ کلیه تاثیر زیادی داره.

دیگه چی بهتر از این که توی این نوشابه خانگی لیمو ترش تازه هم استفاده شده. درست کنید، به همراه خانواده نوش جان کنید و لذتش رو ببرید.

 

طریقه نگهداری نوشابه آلبالو خانگی

این نوشیدنی رو حتما در یخچال نگهداری کنید تا هر لحظه که خواستید بتونید از طعم دلچسب و گوارای آن لذت ببرید. نوشابه آلبالو خانگی و هر نوشابه خانگی دیگه ای بهتره که تو یه وعده مصرف بشه. در نهایت بهترین زمان استفاده از نوشابه ها نهایتا ۲ الی ۳ روز هست.

طریقه نگهداری آلبالو تازه

آلبالو تازه توی ظرف در بسته به مدت حدودا یک هفته توی یخچال قابل نگهداریه و تازه می مونه، بعد از این زمان کم کم رو به پوسیدن میره.

 

سؤالات متداول

آیا نوشابه خانگی سالم تر است؟

نوشابه خانگی بسیار سالم‌تر از نوشابه معمولی است. چون می‌تونید در خانه نوشابه رو با طعم دهنده ها و میوه های طبیعی مختلف درست کنید. در صورتی که نوشابه های بازاری از اسانس های مصنوعی استفاده می کنند. از طرفی مقدار شکری که در نوشابه های خانگی هست کاملا دست خودتونه و میتونید مقدارش رو خودتون تعیین کند.

آیا می توان نوشابه خانگی را هر روز استفاده کرد؟

ببینید همه نوشابه ها از شکر و آب گازدار درست شده اند. به همین دلیل مصرف بیش از اندازه شون به هیچ وجه مناسب نیست. بهتره بیش تر از هفته ای دو بار مصرف نشه.

آیا می‌توان نوشابه ها را فریز کرد؟

بله. با اینکه بهتره به صورت تازه مصرف بشه. اما در صورتی که می خواهید به مدت طولانی تری از نوشابه ها استفاده کنید، اون رو در ظرف مناسب در فریزر قرار بدید.

چه ظرفی برای فریز کردن نوشابه مناسب است؟

از اونجایی که نوشابه بعد از یخ زدن حجمش افزایش پیدا می کنه سعی کنید در ظرف ها یا بطری های پلاستیکی نوشابه رو فریز نکنید. چون ممکنه ظرف رو پاره کنه و محتویاتش در فریزر پخش بشه. اگر از بطری های پلاستیکی استفاده می کنید حواستون باشه که کامل ظرف رو پر نکنید تا نوشابه جا برای افزایش حجم داشته باشه.

آیا مزه نوشابه آلبالو خانگی بعد از فریز شدن تغییر می کند؟

به طور کلی نوشابه ها آب گازدار دارند. یعنی شکر زیادی در اون ها حل شده که با فریز شدن و ذوب شدن نوشابه این شکر ها خارج میشن و دیگه نوشابه مزه ای که در ابتدا داشته رو نخواهد داشت.

 

نوشابه آلبالو خانگی در آشپزخانه فریبا رجبی

این هم از نوشابه آلبالو خانگی که توی هایلایت پیجم براتون گذاشته بودم و بارها ازم خواستید که بلاگ مفصلش رو براتون مکتوب کنم و به سوالات مهم تون جواب بدم. امیدوارم تونسته باشم به همه سوالاتتون جواب بدم. اگه سوالی دارید میتونید همینجا بپرسید تا بهتون جواب بدم. لیست نوشابه و نوشیدنی های دیگه ای که براتون طرز تهیه اش رو نوشتم همین جاست. روی هر کدومشون که کلیک کنید میتونید طرز تهیه اش رو بخونید. تقدیم به شما دوستان عزیزم:

دیگر نوشابه های خانگی من

نوشابه زنجبیلی خانگی گازدار

نوشیدنی های خانگی من 

دمنوش انار خانگی

نوشیدنی انار و پرتقال

شربت آناناس خانگی و نعنا

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!
مواد لازم برای تهیه نوشابه آلبالو خانگی
ارزش غذایی
سرو برای تعداد
کالری
کربوهیدرات
پروتئین
چربی
فیبر
2 نفر
2421 کالری
624 گرم
1 گرم
0 گرم
0 گرم

مواد لازم برای تهیه نوشابه آلبالو خانگی، دو لیوان بزرگ

  • حدود یک لیوان آلبالو
  • حدود نصف قاشق چایخوری زنجبیل تازه
  • پانصد میلی لیتر آب گازدار
  • حدود چهار قاشق غذاخوری شربت شهد
  • خیار و تکه های لیمو برای تزیین

مواد لازم جهت تهیه شربت شهد

  • سه پیمانه آب
  • چهار پیمانه شکر
  • دو قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

طرز تهیه شربت شهد برای نوشابه آلبالو خانگی

مرحله اول

ابتدا آب و شکر رو داخل قابلمه میریزیم و با هم مخلوط می کنیم.آبلیمو رو اضافه می کنیم و برای مدت 20 تا 30 دقیقه مواد رو روی حرارت متوسط میذاریم تا قوام بیاد.هنگام پخت شربت رو اصلا هم نزنید چون شکرک میزند. اگر دیدید اطراف قابلمه شکرک زد می تونید با یک قلم موی خیس دور قابلمه رو تمیز کنید.

مرحله دوم

برای اینکه متوجه بشیم شربت آماده است یا نه، پشت یه قاشق رو داخل شربت فرو میبریم و بعد با انگشت روی قاشق میکشیم، اگه رد انگشت روی قاشق موند و برنگشت یعنی شربت قوام لازم رو بدست آورده و آماده است.حالا شهد رو تو ظرف یه مناسب می ریزیم تا خنک بشه.

نکته:

اگه احیانا شربت شما شکرک زد می تونید شربت رو برای 2 دقیقه داخل ماکرویو بذارید تا شکرک ها ذوب بشند، یا اینکه نصف لیوان آب به شربت اضافه کنید و روی حرارت ملایم بذارید تا دوباره قوام بیاد.

مرحله سوم

حالا تا شهدمون خنک میشه بریم سراغ آماده کردن نوشابه آلبالو خانگی.

طرز تهیه نوشابه آلبالو خانگی

اول هسته های آلبالو ها رو جدا میکنیم و همراه با زنجبیل داخل غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم. برای درست کردن این نوشیدنی داخل هر لیوان 2 قاشق غذا خوری شهد میریزیم و 2 قاشق غذاخوری از پوره آلبالو و زنجبیل رو بهش اضافه می کنیم. داخل هر لیوان چند قطعه یخ میریزیم و آب گازدار رو در آخر به مواد اضافه میکنیم.من برای تزیین از یه برش خیار و یه تیکه لیموی تازه استفاده کردم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید

فهرست محتوا:

امتیاز دهید!