ورزش مفید ترین کاری ست که می توانید انجام بدهید

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

ورزش مفید ترین کاری ست که می توانید برای سلامتی بدن تان انجام بدهید و این را به شما اثبات خواهیم کرد ، با ما همراه باشید.

اگر نگران چاقي بيش از حد و يا سلامت خود هستيد ، بايد ورزش کنيد.

کساني که زياد مي نشينند ذخيره ساز چربي ها هستند و کمتر از کساني که در تحرک مداوم هستند داراي سلامتي اند. وقتي کسي روي مبل مي نشيند و به تلويزيون خيره مي شود تنفس وي بسيار سطحي است و همين امر ظرفيت مفيد شش ها را کاهش مي دهد و به معناي اين است که اکسيژن کمتري در دسترس روده ها ، ماهيچه ها ، قلب و مغز مي باشد.

قلب مانند ديگر عضلات ضعيف مي شود و در نتيجه قلب سخت تر کار مي کند تا خون کمتري را پمپاژ نمايد. متعاقب آن ديگر قسمت هاي بدن نيز دچار کمبود اکسيژن مي شوند.

عدم فعاليت ميزان چربي هاي مضر را در خون بالا برده و ميزان کلسترول خوب خون را پايين مي آورد. حتي ماهيچه ها و عضلات روده ها آرام کار مي کند و يبوست افزايش يافته و روده ها خسته و از کار افتاده ميشوند.

ترکيب يک قلب خسته، مغز خسته  و دستگاه گوارشي خسته شخص نيمکت نيشين و ساکن را به گذراندن وقت بيشتري بر روي نيمکت خود تشويق مي کند. نتيجه ناراحت کننده اين است که شخص نيمکت نشين بيشتر از دوستان لاغر خود تمايل به ماندن در حالت سکون و راکد خود را دارد.

ورزش نه تنها برای يک قلب خسته خوب است بلکه براي مغز نيز فوق العاده است . مغز يک مصرف کننده اصلي اکسيژن بدن مي باشد. به همين دليل است که ۲۵ درصد از خوني که قلب پمپاژ مي کند (که در کودکان بيشترنيز مي باشد) مغز استفاده مي کند.

ورزش اکسيژن بيشتر را به مغز تحويل مي دهد و کمک مي کند تا همه بافت ها مخصوصا بافت هاي مغز بطور مفيدتر و موثرتري از اکسيژن استفاده کنند و اين به معناي بهتر فکر کردن مي باشد.پمپاژ خون بيشتر به مغز ترشح و آزاد شدن گروهي از مواد شيميايي عصبي را که مجموعا فاکتورهاي رشد مغزي ناميده مي شود تحريک کرده و افزايش مي دهد.اين مواد توليد رابطين و ناقلين عصبي را بيشتر کرده و پايگاه هاي پذيرشي بيشتر براي پيام هاي مغزي براي دريافت مي سازند.

ورزش نه تنها داروي باهوش و زيرک طبيعت است بلکه داروي ضد افسردگي نيز مي باشد. ورزش با تحريک آزاد سازي و تشريح آرام بخش ها و ضددردها، هورمون هاي بدن را که احساس خوبي را به شما مي دهند را قويتر و پرکارتر مي سازد.

ترشح اين آرام بخش ها و ضد دردها با خنده و ورزش افزايش مي يابد و اثرات خوب و دلنشين اين مواد بين ۴ الي ۶ ساعت پس از ورزش بدون داشتن عوارض سوء پزشکي (مانند قرصهاي آرام بخش) دوام دارد.پزشکان ورزش را براي دور کردن مردم از افسردگي تجويز مي کنند. بنابراين ورزش نه تنها چربي ها را بلکه استرس را هم مي 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: