وزن کردن به طور دائم کمکی به رسیدن وزن دلخواه میکند یا نه؟‌

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

وزن کردن به طور دائم و روزانه کمکی به رسیدن وزن دلخواه میکند یا نه؟‌ در جواب این سوال باید بگوییم که وزن کردن می تواند یک شمشیر دو لبه باشد.

وزن کردن روزانه

یکی ازمهمترین سوالاتی که ممکن است برای همه افراد بخصوص کسانی که قصد لاغر شدن دارند این است که آیا وزن کردن به طور دائم و روزانه کمکی به رسیدن وزن دلخواه میکند یا نه؟‌ باید بگویم که تحقیقات نشان میدهد افرادی که موفق به وزن کم کردن شده اند یا کسانی که همیشه وزن متعادل دارند عموما کسانی هستند که به طور مرتب خود را وزن میکنند. این کار اگر به یک وسواس تبدیل نشود میتواند کمک شایانی به حفظ و تعادل وزن در افراد بکند. 

فقط از طریق اندازه گیری است که میتوان تغییرات وزن را به موقع شناسایی کرد و برای رفع مشکل راه حل مناسبی را پیدا کرد یا اینکه از سلامت وزن خود آگاه شد. 

نکات مهمی در مورد وزن کردن وجود دارد که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد

۱. همیشه خود را در یک ساعت مقرر وزن کنید چون  وزن ما در طول روز تغییر میکند.

۲. فقط هفته ای یک بار وزن کنید. وزن کردن بیش از حد باعث آشفتگی ذهن شده و احساس ناامیدی را در امر کاهش وزن افزایش میدهد. باید بدانید که کاهش وزن یا اضافه وزن یک پوند برابر با ۳۵۰۰ کالری میباشد. پس بنابراین باید در مورد وزن صبور باشید و بدانید که یک شبه نمیتوان یک پوند از دست داد یا اینکه چاق شد.

۳.  دانستن این نکته ضروری ایست که حتی نوشیدن آب زیاد باعث اضافه وزن در مدت کوتاه میگردد و اینکه غذاهای شور و مشروبات الکلی باعث جذب آب بیشتر میشوند.  بنابراین در مورد مصرف این گونه مواد باید هوشیار بود.

۴.سفر های هوایی و ددوران قاعدگی نیز میتواند باعث  تجمع میزان کمی آب زیر پوستی گردد که باز باعث نادرست بودن وزن واقعی گردد. سعی کنید خود را در این زمانها وزن نکنید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: