دسر کدو حلوایی قالبی مجلسی

دسر کدو حلوایی

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

طرز تهیه ۲ دسر کدو حلوایی قالبی مجلسی برای شب یلدا مخصوص افراد خوش سلیقه ای که به دنبال تجربه طعم‌های جدید و به یاد ماندنی هستند. حتماً با این دسرها، روزی شاد و با نشاط رو تجربه می کنید. با من همراه باشید تا نگاهی متفاوت به کدو حلوایی داشته باشید. من فریبا رجبی هستم به آشپزخونه من خوش اومدید.

دسر چیست؟

دسر یا پس خوراک در پایان یک وعده غذایی سرو میشه. همه ما برای داشتن یک مهمانی به یاد موندنی و شیک و حتی در دورهمی های دوستانه از دسر استفاده می کنیم. طعم شیرین دسر بعد از غذا حس آرامش و لذت بیشتری به ما میده. اگه عاشق طعم های جدید و متنوع هستید، این دو دسر کدو حلوایی قالبی مجلسی رو هم به لیست دسرهاتون اضافه کنید.

با کدو حلوایی سیستم ایمنی خودتون رو تقویت کنید

کدو حلوایی یا کدو تنبل یه میوه زمستونیه که ویتامین سی و آنتی اکسیدان بالایی داره. از ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می کنه. ۱۰۰ گرم کدو حلوایی فقط ۲۶ کالری داره! بتاکاروتنی که در کدو حلوایی هست برای محافظت از پوست در برابر  اشعه فرا بنفش خورشید و تولید کلاژن خیلی موثره. ویتامین ایی کدو حلوایی به محافظت در برابر رادیکالهای آزاد کمک میکنه. خطر ابتلا به آلزایمر، بیماری های چشمی و سرطان ریه رو به شدت کاهش میده. پس غذا و دسر با کدو حلوایی فراموش نشه!

پای و مافین به چه نوع شیرینی گفته میشه؟

مواد اولیه پای تقریباً مثل کیکه، اما بافت و طعم متفاوتی داره. پای از دو بخش تشکیل شده. یک بخش اون قالب یا لایه خمیری و بخش دیگه موادیه که داخل قالب قرار می‌ گیره. معمولاً در پخت قالب پای از بکینگ پور استفاده نمیشه و مثل بیسکویته.

مافین یه نوع نان نیمه شیرین یا کیک یک نفره است که در قالب های کاغذی شبیه به فنجان پخته میشه. کاپ کیک نسبت به مافین چربی و کره بیشتری داره و وی اون با خامه تزئین میشه. روی مافین ها معمولاً شکر می‌پاشند. معمولاً داخل مافین ها پر است. کیک یزدی در واقع یه جود مافین ایرانی به حساب میاد.

طرز تهیه ۲ دسر کدو حلوایی قالبی مجلسی

حالا بریم سراغ ۲ دسر کدو حلوایی قالبی مجلسی که خوشمزه و سالم هستند. طرز تهیه شون رو کامل با همه نکات براتون نوشتم فقط کافیه روی عکس هاشون یا اسمشون روی تیتر کلیک کنید و طرز تهیه شون رو بخونید.

پای کدو حلوایی

می دونستید که میشه با کدو حلوایی شیرینی و دسرهای خوشمزه ای درست کنید؟ مثلا این پای یکی از بهترین دسر کدو حلوایی است. شکر، دارچین، زنجبیل، تخم‌مرغ، آب سیب، آب لیمو ترش و خامه مواد این پای خوشمزه ما هستند. اول قالب پای رو درست کنید. مواد مخلوط روی توی اون بریزید و وقتی آماده شد، با خامه تزئین کنید. یه دسر خوشمزه و مغذی که می تونید برای پذیرایی تو مهمونی ها به خصوص شب یلدا استفاده کنید.

 

پای کدو حلوایی

 

 

مافین کدو حلوایی

مافین کدو حلوایی با دارچین، میخک، جوز هندی، زنجبیل، پوره کدو حلوایی، تخم‌مرغ، شکر، آرد و … درست میشه و بهترین دسر کدو حلوایی است. طعم کدو حلوایی رست شده ای که پوره کردیم، همراه با تخمه کدوهایی که داخل و روی مافین می ریزیم، یه طعم خاص و متفاوته. این دسر خوشمزه تو مهمومی شب یلدا طرفداران زیادی پیدا می کنه. پس حواستون باشه کم نیاد!

 

مافین کدو حلوایی

 

۲ دسر کدو حلوایی قالبی در آشپزخانه فریبا رجبی

این هم از معرفی ۲ دسر کدو حلوایی قالبی مجلسی برای شب یلدا که خاص و متفاوت هستند. لینک طرز تهیه شون رو بالا براتون گذاشتم. کافیه روی اسمشون یا عکس ها کلیک کنید.

آشپزخانه من

من طرفدار غذاهای خاص و متفاوتم. توی این وبسایت رسپی های متفاوت و خاص از نوشیدنی گرفته تا انواع غذاها و دسرها و سالادها و… از همه جای جهان براتون گذاشتم. بخونید، درست کنید و لذتش رو ببرید. پیشاپیش نوش جونتون!

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: