احساس پوچ بودن چرا به وجود می آید؟ ۳ راه حل برای حذف آن

احساس پوچ بودن

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

احساس پوچ بودن نشانگر کمبود چیزی است ، اما مطمئنا عامل این کمبود خارجی نیست. احساس پوچ بودن نشانگر عدم عشق خود به خود درونی است.

بیشتر اوقات ، خیلی ها معتقدند كه احساس پوچ بودن می کنند زیرا احساس می كنند كه كمبود عشق یا توجه دارند ، یا به این دلیل كه كارشان رضایت بخش نیست ، یا به دلیل اینکه آنها چیز خاصی را ندارند که فکر میکنند باید داشته باشند تا به رضایتمندی برسند. به عبارت دیگر ، آنها معتقدند كه پوچی آنها ناشی از چیزی بیرونی است كه می خواهند و ندارند. در اصل این عقیده است که تمامیت وجودی باید از به دست آوردن آنچه فرد میخواهد حاصل شود – یک رابطه ، یک شغل بهتر ، پول بیشتر ، اتومبیلی که همیشه آنها می خواستند ، داشتن یک کودک و غیره.

چرا در درون احساس پوچ بودن می کنید؟

این کمبود به خاطر عدم دریافت عشقی است که همیشه برای شما از طریق روحتان برایتان مهیاست، و نهایتا منجر به عدم عشق به خود و عدم دوست داشتن دیگران نیز میشود. انسانها وقتی با قلب و روحی گشاده به دیگران هدیه می دهند یا به آنها محبت میکنند بیشتر از همه در درون خود احساس آرامش و کامل بودن می کنند.

چند پیشنهاد برای از بین بردن احساس پوچ بودن و احساس کامل داشتن

۱. پیدا کردن معنویت

معنویت در اصل هر کاریست که به فرد احساس امنیت خاطر می دهد و می تواند – خدا، یک فرشته نگهبان ، انرژی ، نور ، و یا هر منبع معنویت دیگری باشد. این عشق ، صلح ، خرد و شادی است که جهان را تشکیل میدهد. شما ممکن است بدانید که چگونه فقط با کمک‌ و معنای مذهبی روح خود را صیقل بزنید ، اما روش های زیبا و معناداری بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توانید معنویت را در کنار عقاید دینی تمرین کنید. معنویت غذاست برای یک روح کامل و پرمحتوا و از بین بردن احساس پوچ بودن.

احساس پوچ بودن

۲. بخشش به دیگران

در یک تعطیلات رسمی، یکی از دوستان من ، که به طور کلی احساس پوچ بودن میکرد با وجود اینکه او مدیرعامل یک کسب و کار بزرگ و موفق بود. او تصمیم گرفت تا به کارمندان  خود جوایزی برای دوران تعطیلات بدهد. او می گفت که «همین باعث شد احساس خوبی کنم!” او به من گفت، “برای یک روز کامل ، احساس کردم که درونم پر شده است!”   هرچه بیشتر به دیگران عشق می ورزیم، و با آنها روابط صمیمی خود را گسترش دهیم در درون خود احساس بهتری داریم.

 

احساس پوچ بودن

۳.عشق ورزیدن به خودمان

همیشه خیلی می شنویم که مهم است خودمان را دوست داشته باشیم. مثلا بسیاری از افراد در تمام مدت اقامت در تعطیلات تابستانی و سفر هم احساس خالی بودن می کنند. دلیل این امر این است که به جای تمرکز روی زمان حال و لذت بردن از لحظه های خوب، آنها به جای قلب و روحشان در ذهنشان متمرکز میشوند. آنها همیشه به جای حضور در لحظه حضور با شریک زندگی خود ، فرزندانشان ، زیبایی محل زندگی خود ، یا تفریح و لذت بردن از آنها همیشه به فکر و تحلیل و تمرکز بر گذشته یا آینده می پردازند.

• به جای ارزش گذاری به خودشان، خود را قضاوت میکنند.۰

• برای جلوگیری از احساس احساسات و مسئولیت پذیری از آنها ، به استفاده از مواد غذایی ، الکل ، مواد مخدر ، سکس ، تلویزیون یا سایر فعالیت ها ادامه میدهند.

• به جای اینکه یاد بگیرند برای خود ارزش قائل شوند ، مسئولیت احساس ارزش خود را به دیگران واگذار می کنند و یا همیشه به دنبال تایید دیگران هستند. دوست داشتن خود به معنای واقعی زمانی اتفاق می افتد که به صدای درونی و ندای احساسات خود گوش دهید  و مسئولیت  مدیریت احساسات درونی خود را تمام و کمال به عهده می گیرید

معنی کامل بودن

کامل بودن یک احساس طبیعی است که ناشی از داشتن قلبی گشاده  برای عشق و هدایت روح در رابطه با آنچه حقیقتاً شایسته دوست داشتن است نه اینکه ذهن شما  ما برای شما تصمیم بگیرد چه چیزی را دوست بدارید چون منافع شخصی و مالی شما را تامین می کند. این نوع دوست داشتن  کاملاً  از احساسات به دور است و انسانی که اینگونه دوست داشته باشد و رفتار کند،  هرگز به آرامش درونی دست خواهد یافت .

شما تا زمانی که با احساسات خودتان رابطه صمیمی و واقعی برقرار نکنید، همچنان احساس پوچ بودن خواهید کرد. تنها هنگامی که به احساسات خود اهمیت دهید و با قلبی گشاده خود و دیگران را دوست بداری، احساس آرامش و نشاط درونی خواهید کرد.

احساس پوچ بودن

به این مطلب امتیاز دهید

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: