درس ناخوشایند زندگی که در عین حال زیباست

درس ناخوشایند

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

درس ناخوشایند در زندگی غیر قابل اجتناب است و در عین حال زیبا . با همراه باشید تا این درس ها را بررسی کنیم.

زندگی و چهره هایش

گاهی زندگی چهره ناخوشایندی به خود می گیرد و مشکلاتی برای آن پیش می آید و فکر میکنیم هیچ چیزی برای ما خوب پیش نمی‌رود، در حالی که بقیه خانم ها زندگی خوبی دارند و همه چیز بر وفق مراد است. اما حقیقت این است که زندگی برای همه اینگونه است، فقط برخی یاد می گیرند که با زشتی و زیبایی زندگی، با هم کنار بیایند و زندگی کنند.

زنان زیادی هستند که موفقیت بیشتری در زندگی را خواهان هستند اما نمی دانند چگونه به آن دستیابی پیدا کنند. ایده هایی برای شروع یک بیزینس جدید با موفق نشدن در کارهایی که حتی بسیار برای آنها زحمت کشیده اند. باید به این خانم ها بگویم که شما تنها نیستید. در این رابطه نکاتی هست که میخواهم با شما به اشتراک بذارم.

قبل از پرداختن به این ۵ درس ناخوشایند باید به یک نکته اشاره کنم. یکی از اصول اصلی زندگی این است است که بدانیم هیچ کس کامل نیست. یه نکته درباره رشد است, ‘اینکه شما هر چیز رو فقط با یک بار یاد نمی گیرید’ بلکه دقیقا برعکس.

هر درس ناخوشایندی که شما توی زندگی یاد میگیرید دوباره با فرمهای مختلف تکرار خواهد شد حتی وقتی که مطمئن هستید به آن تسلط دارید. درس ها و چالشهای زندگی بدون توجه به جایی که هستید شما را پیدا می‌کنند و شما نمی توانید از آنها پیشی بگیرید.

پس آماده باشید تا درس ناخوشایند را بیاموزید. در این بلاگ به پنج موردی می پردازیم که به شما کمک میکنند از زندگی بهره بیشتری ببرید حتی وقتی زندگی ناخوشایند است؛ زیرا زندگی میتواند در عین ناخوشایند بودن زیبا باشد.

درس ناخوشایند

درس ناخوشایند اول 

بهترین ایده های شما وقت عمل خودشونو نشون میدهند. اشتباه بزرگ بیشتر افراد اینه که قبل اینکه کاری رو شروع بکنند, در فکر کردن به ایده هاشون غرق میشوند . و این که خیال می کنند آنها باید قبل از هر اقدامی ایده کامل برنامه ریزی شده داشته باشند.

با این حال بهترین ایده ها همیشه در حین عمل یا یادگیری به ذهن خطور میکنند. همه ما به دنبال ضمانت نتیجه هستیم ولی به جای آن باید شجاعت عمل داشته باشیم. شما چیزی که نمی شناسید را بلد نیستید اما عمل در کار به شما جهت فکری میدهد و در عمل ایده های بهتری به ذهن میایند.

درس ناخوشایند دوم 

رسیدن به اهداف و رویاهای خود همیشه هزینه دیگری را برای شما خواهد داشت .برای بدست آوردن هر چیزی در زندگی شما هزینه هایی باید بپردازید مثلا ممکنه شما مجبور باشید برای ۲ سال از رفتن بیرون با دوستانتان و تماشای تلویزیون یا حتی خرید لباس صرف نظر کنید تا وقت رسیدن به اهدافتون رو داشته باشید یا حتی بدتر مجبور باشید بعضی از روابط رو تغییر بدید و حتی از آنها خارج شوید.

این سازش ها فقط برای شما و قلب شما است که می دانید و بعضی اوقات احساس ناخوشایندی می کنید. مثلا روابط خانوادگی رابه جای شغلتون انتخاب کنید و یا اهدافتون رو بر سایر موارد اولویت بندی کنید. نکته مهم این است که شما بدونید از چه چیزی میخواهید دست بکشید تا به اهدافتون برسید و چه چیزی را قربانی هدفتان بکنید. همیشه این سوال را از خود بپرسید چه چیزی برایتان مهم تر است مثلاً خانواده یا کار.

درس ناخوشایند

درس ناخوشایند سوم

سخت کار کنید، اما سخت تر استراحت کنید. شما نمیتوانید همیشه ۱۰۰درصد باشید. کار زیاد اغلب راهی برای موفقیت بیشتر نیست و فرسودگی و خستگی بیش از حد باعث میشود اغلب تمام برنامه های زندگیتان بهم ریخته شود.

من همیشه باید حداقل ۳ روز بدون برنامه ریزی داشته باشم تا کارهای نیمه تمام مابقی روزهای هفته انجام شود و هیچ فشاری برای قرارها نباشد. سخت کار کنید سخت بازی کنید، اما سخت تر استراحت کنید.

درس ناخوشایند

درس ناخوشایند چهارم

شما قدرت تغییر باورهای خود را دارید. نفس شما طرز فکر هایی دارد که به شما میگوید کوچک بمانید و شما این را باور میکنید که غیر قابل تغییرند. همه این موارد درباره خوب یا کافی بودن فقط داستان اند. نفس شما بهتون میگه که چرا بعضی چیز ها برای کودک خطرناک است اما برای بزرگسال نه.

فکر به شکست حقیقتا خطرناک نیست. شما قدرت تغییر باورهای خود را در هر سنی دارید موفقیت محدود نیست. تغییر باور ممکن است احساس بدی داشته باشد اما ارزش دارد. خودتان را از داستان های اتفاق نیفتاده برهانید، باورهاتو نو تغییر بدید و چیزهای جدید یاد بگیرید بدون در نظر گرفتن در چه سنی هستید. آن کاری را که دوست دارید انجام دهید.

درس ناخوشایند پنجم

شک بخشی از شرایط انسانی و یک درس ناخوشایند است. هر فرد با هر اندازه اعتماد به نفس بالا نیز دچار تردید میشود. شک و تردید هرگز از بین نمیرود. افراد موفق برخلاف شکشون عمل میکنند. من همیشه به تردیدات خود می گویم: آنجا باش اما من بدون در نظر گرفتن اقدام می کنم.

یاد بگیرید عمل کنید و رو به جلو حرکت کنید با این که هیچ تضمینی نداشتید که به سرانجام برسد. ادامه بدهید حتی اگه مثل برنامه ریزیتون پیش نرفت قوی تر ادامه بدهید چون زندگی گاهی ناخوشایند اما در عین حال زیباست.

درس ناخوشایند

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: