قند خون و دیابت چطور کنترل می شود؟

قند خون

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

قند خون بالا یا دیابت به‌عنوان یک معضل، گریبان گیر جامعه بشری است که جدای از هزینه‌های سنگین برای شخص و دولت، صدمات روانی و جسمی جبران‌ناپذیری را به فرد مبتلا وارد می‌کند.

دیابت و قند خون

مخارج مربوط به درمان این بیماری در سال ۲۰۰۲ در آمریکا بیش از ۹۲ میلیارد دلار برآورد شده است. قطع پا، کوری، ازکارافتادگی کلیه‌ها و مرگ زودرس از نمونه‌های صدمات جسمی این بیماری می‌باشند.

خوشبختانه تحقیقات بسیاری برای درمان و کنترل این بیماری انجام‌شده و در بین تمام آن‌ها، برنامه مناسب ورزشی و غذایی نقش اساسی ایفا می‌کنند تا جایی که فرد حتی نیاز به دارو نداشته باشد. در این میان انجام ورزش‌های سبک روزانه کمک قابل‌توجهی در بهبود کیفیت زندگی این افراد دارد.

فعالیت‌های ورزشی به‌طور مداوم و هفتگی نه‌تنها در تنظیم میزان قند خون کمک می‌کند بلکه فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی در بیماران دیابتی را نیز تحت کنترل درمی‌آورد. ورزش روزانه از تحلیل رفتن بافت ماهیچه در افراد مسن جلوگیری به عمل  می‌آورد.

قند خون

باید بدانیم به دلیل کمبود انسولین خون، سرعت تحلیل بافت ماهیچه در افراد مبتلابه دیابت به‌مراتب بیشتر از افراد عادی است که این قضیه زیربنای بسیاری از مشکلات جسمی این بیماران است.

نکاتی برای روتین و روزمره

۱. متابولیسم بدن شما باید کنترل شود: اگر قند ناشتا بیشتر از ۲۵۰-۳۰۰ میلی‌گرم یا کمتر از ۱۰۰ میلی‌گرم است حتما با پزشک خود مشورت کنید زیرا داروی شما باید برحسب فعالیت بدنی و قند خونتان تنظیم گردد.

۲. قند قبل و بعد از ورزش به‌منظور جلوگیری از افت قند خون، کنترل شود: همیشه یک اسنک کوچک همراه خودتان داشته باشید تا در فواصل ۱.۵ ساعت میل کنید. این اسنک می‌تواند یک واحد میوه و یا کمی نان (۳۰ گرم)  و پنیر (۳۰ گرم) باشد.

۳. فعالیت‌ها را بسیار آرام انجام دهید و مدت آن را طولانی‌تر کنید. این کار مانع از افت قند خون می‌شود و باعث کاهش چربی خون می‌گردد.

نکاتی برای فعالیت روزمره

۱. کنترل متابولیسم: اگر قند ناشتا بیشتر از ۲۵۰-۳۰۰ میلی گرم یا کمتر از ۱۰۰ میلی گرم است قبل از شروع فعالیت روزانه باید با پزشک خود مشورت کنید زیرا داروی شما باید بر حسب فعالیت بدنی و قند خونتان تنظیم گردد.

۲. کنترل قند خون قبل و بعد از ورزش برای جلوگیری افتادن قند خون: همیشه یک اسنک کوچک به همراه داشته باشید تا در فواصل ۱.۵ ساعت میل کنید. این اسنک میتواند یک واحد میوه و یا کمی نان (۳۰ گرم)  و پنیر (۳۰ گرم) باشد.

۳. فعالیتها را بسیار آرام انجام دهید و مدت آن را طولانی تر کنید. این کار هم از افتادن قند خون جلوگیری کرده و هم اینکه باعث کاهش چربی خون می شود.

قند خون

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: