درست غذا خوردن؛ ارتباط صحیح با غذا چیست و چطور ایجاد می شود؟

درست غذا خوردن 

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

غذا خوردن درست؛ ارتباط صحیح با غذا چیست و چطور ایجاد می شود؟ در این مطلب به ارتباط صحیح با غذا می پردازیم تا سبک زندگی سالم را به کمک هم رواج دهیم.

راهکار هایی برای درست غذا خوردن

یکی از دوستانم به من گفت که اهل شیرینی خوردن نیست ولی گاهی زیاد غذا می‌خورد و چاق می‌شود، به او چند راهکار برای درست غذا خوردن پیشنهاد دادم.

راهکار اول درست غذا خوردن 

اول‌ از همه اینکه آهسته غذا بخورید وقتی که شما تند غذا می‌خورید معده شما زمان کافی برای ارسال پیام سیری به مغز ندارد و تا آن زمان که معده واکنش نشان بدهد، شما بیش‌ از اندازه غذا خورده اید.

راهکار دوم درست غذا خوردن 

از داخل قابلمه غذا نخورید و دیس غذا را بر سر میز نیاورید، این کار باعث می‌شود که ندانید چه اندازه غذا خورده اید. غذا را داخل بشقاب بریزید و دیگر دوباره غذا نکشید. یک لیوان آب بنوشید و کمی صبر کنید تا احساس سیری بر احساس گرسنگی غالب شود.

راهکار سوم درست غذا خوردن 

به هیچ عنوان موقع غذا خوردن به کارهای دیگر نظیر تماشای تلویزیون یا کامپیوتر نپردازید. انجام کارهای دیگر در حال خوردن باعث زیاد غذا خوردن می‌شود.

درست غذا خوردن 

راهکار چهارم درست غذا خوردن 

با اینکه کمی سخت است ولی مقداری از میزان دلخواه خود کمتر داخل بشقاب بگذارید.  بهتر است از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید زیرا پر به نظر می‌رسند،  درحالی که همین مقدار غذا در یک بشقاب بزرگ به نظر کم می آید. (میشه معده مون رو گول بزنیم.)

درست غذا خوردن 

راهکار پنجم درست غذا خوردن 

یادتان باشد  مجبور نیستید تمام محتویات داخل بشقابتان را بخورید. اگر احساس کردید که سیر شدید دست از غذا بکشید و نگران اسراف شدن نباشید. به این فکر کنید که بهتر است کمی غذا دور ریخته شود تا اینکه شما پرخوری کنید و باعث صدمه به سلامت بدن خود شوید که گاه گناهی بزرگتر است. اگر از غذایتان باقی ماند می‌توانید آن را به فقرا بدهید با کمی از آن را برای پرندگان بریزید.🕊

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: