شیر و دانستنی های مهم آن

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

شیر بدون چربي و شير که چربي آن گرفته شده از نظر کلسيم بر شیر کامل ارجحيت دارد . زيرا وقتي که چربي شیر که مقدار جزئي کلسيم دارد گرفته شود ،بجاي آن شيرکلسيم دار جانشين مي شود که پرارزشتر است . يک فنجان بستني از لحاظ مقدار کلسيم تقريباً با نصف فنجان شير برابر است .

حفظ سلامت شیر

برای حفظ سلامت، شير پاستوريزه بايد حتماً در داخل يخچال بين صفر تا ۴ درجه بمدت حداکثر ۴۵ ساعت نگهداري شود. بعد از مصرف شير پاستوريزه ، شيشه خالي را با آب سرد شستشو دهيد. از انداختن درب آلومينيومي و يا ساير اشياء به داخل شيشه هاي شير پاستوريزه خودداري نمائيد .چنانچه شيرپاستوريزه بيش از ۴۸ ساعت در يخچال باقي بماند و علائم فساد و بريدگي در آن مشاهده نشود قبل از مصرف آن را حداقل به مدت یک دقيقه بجوشانيد .

توصيه هاي لازم در مورد فرآورده هاي شير

 

  • از مصرف خامه غيرپاستوريزه خودداري نمائيد .
  • کره بسته بندي شده پاستوريزه تنها بمدت يک هفته در داخل يخچال قابل نگهداري است . براي مدت بيشتر بايد داخل فريزر نگهداري شود .

  • از مصرف کره غيرپاستوريزه و بصورت مستقيم خودداري کنيد .

  • بستني هاي سنتي را با  شيرپاستوريزه تهيه کنید.

  • از مصرف پنير تهیه شده از شیر پاستوریزه نشده بپرهيزيد .

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: