صبحانه ناهار یا صبناهار

صبحانه ناهار

معرفی وبسایت:

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

صبحانه ناهار یک چاشت خوشمزه! مراحل این رسپی رو با عکس هایی که تو آشپزخونه ام گرفتم براتون گذاشتم. من فریبا رجبی هستم به آشپزخونه من خوش آمدید.

 

 

 

سلام دوستان خوشحالم که برای تهیه این چاشت خوشمزه رسپی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه تمام نقاط دنیا رو که خودم تو آشپزخونه ام درست می کنم بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونوده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید. پیشاپیش نوش جونتون!

قبل از هر چیز باید بگم که صبحانه ناهار از دسته رسپی های صبحانه من هست. این چاشت اصالت ایرانی داره. من هم توضیحاتی درباره صبحانه ناهار دادم هم طرز تهیه این صبحانه ناهارهای خوشمزه رو خیلی کامل براتون نوشتم. برای راحت تر خوندن مطالب این پست می تونید از فهرست زیر روی هر عنوانی که دوست داشتید کلیک کنید و مستقیم برید سر اصل مطلب!

داستان من و صبحانه ناهار

بعضی روزهای تعطیل که از خواب بیدار میشیم و گرسنه هستیم، نمیدونیم چی باید بخوریم چون از وقت صبحانه گذشته و برای خوردن ناهار هم زود هست، صبناهار یه آپشن عالیه!

برانچ یه کلمه‌ای انگلیسیه که از ترکیب Breakfast و lunch تشکیل شده. من موقعی که این وبلاگ رو درست میکردم چون در فارسی معادلی براش بلد نبودم کلمه صبناهار رو براش انتخاب کردم. البته بعد یک سری از دوستان اومدن و گفتند که در ابیات فارسی کلمه چاشت و نیم چاشت همون معنی برانچ انگلیسی یا کلمه جدید صبناهار رو میده.

صب ناهاری که امروز قراره با هم درستش کنیم در خونه ی ما خیلی طرفدار داره، فرناز دوستی ژاپنی به اسم تومو داره که هر وقت به دیدن فرناز میاد ازبس‌که جفتشون عاشق این صبناهار هستن، و من براشون هر دفعه درست می‌کنم.

این صبناهار هم بسیار خوشمزه، مفید، مقوی و،  بسیار خوش آب و رنگه و وقتی درستش میکنی و سفره رو می‌چینید،همه از دیدنش لذت میبرند و اشتهای همه باز میشه! این صبناهار شامل املت اسفناج و پنیر، سوسیس و سیب‌زمینی سرخ‌شده و سالاد و آب‌ پرتقال هست.

صبناهار چیست؟

بعضی روزهای تعطیل که از خواب بیدار میشیم و گرسنه هستیم، نمیدونیم چی باید بخوریم چون از وقت صبحانه گذشته و برای خوردن ناهار هم زود هست، صبناهار یه آپشن عالیه! برانچ یه کلمه‌ای انگلیسیه که از ترکیب Breakfast و lunch تشکیل شده.من موقعی که این وبلاگ رو درست میکردم چون در فارسی معادلی براش بلد نبودم کلمه صبناهار رو براش انتخاب کردم. البته بعد یک سری از دوستان اومدن و گفتند که در ابیات فارسی کلمه چاشت و نیم چاشت همون معنی برانچ انگلیسی یا کلمه جدید صبناهار رو میده که ترکیب صبحانه ناهار هست.

انواع صبناهار یا صبحانه ناهار مغذی

صبناهار یا صبحانه ناهار انواع مختلفی داره، در واقع اگه بخوایم خیلی دقیق بگیم هر کشور برای خودش یه صبناهار یا صبحانه ناهار مخصوص داره که بعضیاش خیلی معروفند، مثل فرنچ تست! بعضی ها هم کمتر شناخته شده هستن اما اگه به کشورهای مقصد این صبناهارها مسافرت کردید از امتحان کردنشون غافل نشید.

  • تخم‌مرغ و فلفل ترکی یا مِنِمِن
  • تخم‌مرغ با سس تند،مکزیکی
  • شاک‌شوکا با نان گرد،ترکیه‌ای
  • گلد کوست،استرالیا
  • تویو،فلیپین
  • دئگو،کره جنوبی

املت اسفناج و پنیر یک صبحانه ناهار خوشمزه

مواد اولیه املت اسفناج و پنیر

• اسفناج ۴۰۰ گرم

• ۱ لیوان آب

• پنیر لیقوان تبریز یا فتا یا بلغاری ۲۰۰ گرم

• تخم‌مرغ ۶ عدد

• گوجه گیلاسی

• فلفل سیاه به میزان لازم

• سماق به میزان لازم

طرز تهیه املت اسفناج و پنیر به عنوان صبحانه ناهار

اول تابه رو با حرارت متوسط روی گاز میذاریم ، ۱ لیوان آب بهش اضافه می‌کنیم بعد برگ‌های شسته شده اسفناج رو داخلش می‌ریزیم و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه می‌پزیم.قبل از اینکه رنگ سبز اسفناج عوض بشه از روی گاز برش می‌داریم.اسفناج‌ها رو داخل آبکش می ریزیم و روش آب سرد می‌ریزیم، بعد آب شون رو با دست می‌گیریم. اسفناج‌ها رو با چاقو برش می‌زنیم و ساطوری می‌کنیم.

فر رو با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می‌کنیم تا گرم بشه. کف ظرفمون کاغذ روغنی می‌ ذاریم و یکم روغن روش می‌ریزیم.پنیر رو به شکل مکعب‌ های یک سانتی‌متری برش می‌زنیم و روی اسفناج‌ها می‌ریزیم. (من به املت پنیر و اسفناج نمک نمی‌زنم چون پنیر به‌اندازه کافی نمک داره. اگرحتی رژیم کم‌ نمک دارید می تونید پنیر رو برای نیم ساعت تو آب قرار بدید تا نمک اضافیش گرفته بشه).

فلفل سیاه و سماق رو روی مواد میریزیم و تخم‌مرغ‌ها رو ابتدا تو یه ظرف جداگانه میشکنیم (که اگه خراب هستند، بقیه مواد رو خراب نکنند) و بعد روی مواد میریزیم. اگه دوست داشتید میتونید تخم مرغ ها رو با همزن هم بزنید. در آخر گوجه‌های گیلاسی که از وسط نصف کردیم رو به مواد اضافه می‌کنیم و داخل فر به مدت ۱۰-۱۲ دقیقه میپزیم.

سوسیس و سیب زمینی سرخ شده یک صبحانه ناهار خوشمزه

مواد اولیه سوسیس و سیب زمینی سرخ شده

• سوسیس ۳۰۰ گرم

• سیب‌زمینی ۴ عدد متوسط

• پیازچه برای تزیین به میزان لازم

• فلفل پاپریکا به میزان لازم

 طرز تهیه سوسیس و سیب زمینی سرخ شده به عنوان صبحانه ناهار

اول سیب‌زمینی‌ها رو به شکل مکعب‌ های یک سانتی‌ متری برش می‌ زنیم و اونا رو با آب ولرم می شوریم و خشک می‌کنیم تا نشاسته‌شون گرفته بشه. بعد سیب‌زمینی‌ها رو با یکم روغن سرخ می‌کنیم.سوسیس‌ ها رو حلقه‌ حلقه برش می‌ زنیم و سرخ می‌ کنیم. برای سرو کردن سیب‌زمینی‌ ها و سوسیس‌ ها رو داخل دیس می‌ریزیم و با پیازچه خرد شده و فلفل پاپریکا روش رو تزیین می‌ کنیم.

سالاد سبز یک صبحانه ناهار خوشمزه

مواد اولیه سالاد سبز

• ۲ فنجان کاهو فرانسوی خرد شده

• ۲ فنجان کاهو خرد شده

• ۲ فنجان کیل خرد شده

• ۱ فنجان گوجه گیلاسی

• ۲ ق غ روغن‌زیتون

• ۲ ق غ یاقوت سرکه یا سرکه قرمز و یا سرکه بالزامیک

• ۵۰ مغز گردو خرد شده

• کشمش برای تزیین

طرز تهیه سالاد سبز به عنوان صبحانه ناهار

کاهو ها و کیل رو شسته و داخل کاسه خرد می‌کنیم.گوجه‌های گیلاسی رو از وسط برش می‌زنیم و به مابقی مواد اضافه می‌کنیم.روغن‌زیتون و یاقوت سرکه رو روی مواد می‌ریزیم.مغز گردوی خرد شده و کشمش رو برای تزیین به سالاد اضافه می‌کنیم.

طریقه نگهداری املت اسفناج و پنیر

املت اسفناج و پنیر به عنوان صبناهار یا صبحانه ناهار به دلیل داشتن تخم مرغ نباید بیشتر از یک روز درون یخچال بمونه، این صبناهار رو برای یه وعده آماده کنید و نوش جان کنید.

طریقه نگهداری سوسیس و سیب زمینی سرخ شده

سوسیس و سیب زمینی سرخ شده به عنوان صبناهار یا صبحانه ناهار به مدت ۱ یا ۲ روز درون ظرف در بسته درون یخچال قابل نگهداریه.

طریقه نگهداری سالاد سبز

سالاد سبز به عنوان صبناهار یا صبحانه ناهار، به مدت ۳ یا ۴ روز درون ظرف در بسته توی یخچال قابل نگهداریه. بعد از این مدت طراوت اولیه شو از دست میده و از خواصش هم کم میشه.

 

صبحانه ناهار

 

صبحانه ناهار

 

صبحانه ناهار
صبحانه ناهار
صبحانه ناهار

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!
مواد لازم برای تهیه صبحانه ناهار یا صبناهار
ارزش غذایی
سرو برای تعداد
کالری
کربوهیدرات
پروتئین
چربی
فیبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید

فهرست محتوا:

امتیاز دهید!