لثه شما بیشتر ازآنچه فکرش را می‌کنید، در سلامت شما مؤثر است

لثه

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

لثه سالم از واجبات است. بیماری پریودنتال ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری‌های مزمن تنفسی، عوارض حاملگی، زوال عقل و بیماری آلزایمر را افزایش دهد!

شاید فکرش را هم نکنید اما لثه سالم همینقدر مهم است

طبق آمار CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری) پنجاه‌ درصد از بزرگ‌سالان ایالات‌متحده امریکا مبتلا به بیماری لثه هستند. این بیماری به این‌گونه است که پلاک‌های چسبنده (نوعی جرم دندان) در امتداد خط لثه، اسیدها را در تماس با دندان‌ها نگه می‌دارد و مینای دندان را می‌شکنند و درنهایت می‌توانند منجر به آسیب دائمی‌شوند.

باید بدانیم پریودنتیت یا بیماری پریودنتال، التهاب مزمن لثه است. این بیماری می‌تواند به‌عنوان تورم ظاهر شود یا می‌تواند ساختار استخوان دندان را به‌طور کامل از بین ببرد. این موضوع خطرناک است و می‌تواند به ریزش دندان و همچنین التهاب در بدن منجر شود، پس نه‌تنها مراقبت از دندان بسیار مهم است بلکه رسیدگی به لثه اهمیت بالایی دارد.

یک مطالعه جدید از دانشگاه پزشکی چونگ شان در شهر تایچانگ تخمین زده افرادی که بیشتر از ده سال به پریودنتیت مبتلا بوده‌اند، هفتاد درصد بیشتر از افراد فاقد پریودنتیت مبتلا به آلزایمر هستند. بعد از خواندن این مطلب و پی بردن به اهمیت بهداشت دهان ، من به سراغ یکی از دوستانم رفتم که دندان‌پزشک فوق‌العاده‌ای است و از او مشاوره گرفتم. در ادامه مقاله نتایج صحبتمان را به اشتراک می‌گذارم.

برای مراقبت از لثه و مینای دندان، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

طبق اطلاعاتی که جمع‌آوری کردم و از دوست دندان پزشکم مشورت گرفتم، راه‌هایی که الان باهم بررسی می‌کنیم، در رعایت سلامت دهان خیلی مهم هستند:

-دندان‌هایمان را با خمیردندانی که لثه و مینای دندان را ترمیم می‌کند، مسواک بزنیم

خمیردندان‌هایی مانند Crest Gum & Enamel Repair  (ترمیم‌کننده مینا) را انتخاب کنیم که باکتری‌های پلاکتی مضر را خنثی کرده و خط لثه را برای کمک به از بین بردن التهاب لثه هدف قرار می‌دهند.

-مسواک و نخ دندان دو بار در روز فراموش نشود

لثه

همه ما می‌دانیم مسواک زدن دو بار در روز بسیار مهم است. نخ دندان از نظر اهمیت در اولویت قرار دارد، بااین‌حال افراد زیادی از این مرحله رد می‌شوند. نخ دندان به ما این امکان را می‌دهد تا درحالی‌که وقت می‌گذاریم تا لثه‌هایمان را برای علائم تورم یا قرمزی بررسی کنیم، باکتری‌های بیشتری را ‌حذف کنیم. شروع هر دو این عادات از سنین بسیار کم مهم است، بهترین روش آموزش به فرزندانمان این است که برای آن‌ها نمونه‌ای عالی باشیم.

لثه

-مینای دندان خود را محافظت و ترمیم کنیم

باید بدانیم محافظت از مینای دندان بسیار مهم‌ است. استفاده از خمیردندان‌های Crest Gum & Enamel Repair  باعث نفوذ به سطح دندان و ترمیم مینای تضعیف‌شده و محافظت از آن‌ می‌گردد.

جالب است بدانید خمیردندان کِرِسْت با استفاده از یک فناوری ترمیم‌کننده فعال، باکتری‌های پنهان را در امتداد خط لثه خنثی می‌کند و ‌یک مراقبت متعادل را در دهان فراهم‌ می‌کند و از نظر بالینی برای از بین بردن التهاب لثه بسیار مؤثر است.این خمیردندان با توانایی نفوذ در سطح دندان، مناطقی در مینای دندان که در آن ضعف وجود دارد را تقویت می‌کند.

-تغذیه مناسب

اکثر مردم به این موضوع توجه نمی‌کنند، اما اسیدهایی که در غذاها و نوشیدنی‌های ما وجود دارند، مینای دندان ما را خراب می‌کنند و از بین می‌برند. حتی برخی از ماهی‌ها، گوشت‌ها، آب‌میوه‌ها، آب‌های گازدار و سایر غذاها و نوشیدنی‌های رایج علیه دندان‌های ما عمل می‌کنند.

اکنون بررسی کنیم که چه راه‌کارهایی برای رفع این مشکل وجود دارد

در مرحله اول گرفتن رژیم غذایی مملو از میوه، سبزی‌ها، آجیل و اسیدهای چرب امگا ۳ برای کمک به از بین بردن التهابات بسیار مهم است.همچنین می‌توانید از خمیردندان‌هایی مانند کِرِسْت محافظ مینا و لثه که در برابر اسیدهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی‌ها محافظ است، استفاده کنید.این عملکرد باعث جلوگیری از کرم‌خوردگی ‌دندان‌ها به‌واسطه‌ی پلاک‌های اسیدی (جرم‌ها) می‌شود، بنابراین محیط دهان ما می‌تواند در تمام طول روز تازه بماند.

-هرچند وقت یک‌بار محیط دهان خود را بررسی کنید

درعین‌حال که ما باید دو بار در سال به دندان‌پزشک خود مراجعه کنیم، مهم است که روزانه لثه و محیط دهانمان را از نظر تورم، خونریزی و یا  جدا شدن لثه از دندانمان بررسی کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: