کاهش سطح کلسترول خون و ارتباط آن با تغذیه و ورزش

کاهش سطح کلسترول خون

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

کاهش سطح کلسترول خون موضوع مورد بحث ما در این مقاله است. اگر شما از مشکلات مربوط به کلسترول رنج می برید این مطلب را از دست ندهید.برای دسترسی به مطالب بیشتر در مورد تغذیه و ورزش روی لینک زیر کلیک کنید.

سبک زندگی – تغذیه و ورزش

کاهش سطح کلسترول خون با ورزش

شما به چه ورزشی علاقه دارید؟ ( لطفا نگید شطرنج ♟) نوع ورزشی که انجام می‌دهید ارتباطی مستقیم با کاهش سطح کلسترول خون و چربی خون شما دارد.خیلی جالب است که بدانیم فعالیت‌های بدني طولانی‌مدت نسبت به فعالیت‌های ورزشي سخت و کوتاه‌مدت به‌ مراتب اثر بيشتري در کاهش سطح کلسترول خون دارند.

شاید قبلا شنیده باشید که رژیم غذایی‌تان نقش مهمی در زمینه‌ کاهش سطح کلسترول خون ایفا می‌کند، اما آنچه علم تغذیه ثابت کرده این است که رژيم غذايي کم‌چربي به‌تنهایی نمی‌تواند در کاهش سطح کلسترول خون موثر باشد. به‌عبارت‌دیگر نه‌تنها ميزان کالري دريافتي  فرد باید تا حد طبیعی کم شود بلکه با انجام فعالیت‌های سبک، ميزان کالري که شما می‌سوزانید باید تا حدودی بيشتر از میزان کالری دریافتی‌تان باشد.

چرا ورزش‌های سبک به شما در این زمینه کمک بیشتری خواهند کرد؟

در جواب باید بگویم که ورزش‌های سخت نه‌تنها موجب بروز آسیب‌های عضلاني و دردها و کشیدگی‌ها و کوفتگی‌های ماهیچه‌ای می‌شوند بلکه در روند سوخت چربی و پایین آوردن کاهش سطح کلسترول خون کمک زیادی نمی‌کنند…

افزایش فعالیت‌های بدنی به‌صورت آهسته اما طولانی‌تر اين آسیب‌ها را وارد نمی‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت مستمر در هرروز چربی بیشتری بسوزانید و سطح کلسترول خون را پایین بیاورید.

به‌عنوان‌مثال، به‌جای اینکه هفته‌ای دو بار با وزنه‌های سنگین ورزش کنید، بهتر است که هفته‌ای پنج بار برای مدت حداقل یک ساعت پیاده‌روی کنید. جالب است بدانید در اکثر موارد می‌توان با انجام نکاتی در زمینه‌ی تغذیه و ورزش، کلسترول و چربی خون را بدون دارو پایین بیاورید و سلامتتان را بازیابید

کاهش سطح کلسترول خون

کاهش سطح کلسترول خون

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: