چای کیسه ای یا چای باز؟‌ کدام یک؟

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

چای کیسه ای یا چای باز؟‌ انتخاب شما کدام است ؟ به نظر شما کدام یک بهتر است؟ با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات تان را بگیرید.

ما ایرانیان از دیر باز چای را به همراه قند به عنوان یک نوشیدنی روزانه مصرف میکرده ایم. یادم می آید که قدیمترها ما همیشه چای مرغوب سیلان را به صورت فله ای از بازار میخریدیم تا همدم و یار مهربان قوری گل سرخی مان شود. اما این روزها چای کیسه ای به نظر راحت تر و کم درد سر تر می آید تا چای باز، چون آنچه نیاز دارد فقط یک لیوان آب جوش است و بس. 


آیا واقعا چای کیسه ای همان چای باز قدیمی خودمان است؟

در جواب این سئوال من به نکاتی چند در این مورد اشاره میکنم.

۱. تازگی و کیفیت:‌چای باز محصول دست چین میباشد که معمولا فقط شامل برگ های تازه و جوان گیاه میباشد. آین برگها به صورت کامل و سالم خشک شده و به بازار عرضه میشوند. چای کیسه ای شامل ناخالصیهایی شامل اجزائ دیگری از جمله ساقه گیاه، خرده برگها و برگهای پایینی گیاه تهیه میشوند که از مرغوبیت کمتری از لحاظ طعم و کیفیت دارند. خرد بودن برگهای استفاده شده در چای کیسه ای باعث افزایش سطح تماس برگ با اکسیژن هوا شده و باعث پایین آمدن کیفیت چای به میزان بسیار زیاد میشود.


۲.  قیمت: چای کیسه ای با اینکه کیفیت پایین تری نسبت به چای باز دارد، قیمت گرانتری نیز دارد. در اصل مقدار بیشتر پولی که شما می پردازید نه برای چای بلکه بابت هزینه بسته بندی و غیره می باشد. البته چای کیسه ای با کیفیت خوب ارگانیک نیز در بعضی فروشگاه ها به فروش میر سد اما قیمت آنها بسیار گران بوده و اصلا مقرون به صرفه نمی باشند.


۳. طعم و میزان کافئین: چای کیسه ای به خاطر ناخالص های موجود و کیفیت پایین برگ چای طعم مطلوبی نیز ندارد. در ضمن چون از چای خرد تهیه شده، در هنگام دم کردن میزان بیشتری کافئین از برگ چای در آب جوش حل شده که باعث تلخی چای میشود. به زبانی دیگر، هر چه چای خرد تر و برگها پیرتر باشند، میزان کافئین آنها بیشتر میباشد.

 

روش سریع تهیه چای


در انتها روش سریع تهیه چای تازه را برای شما مینویسم تا بتوانید بدون درد سر سماور و قوری از نوشیدن چای تازه و خوشمزه مورد علاقه تان لذت ببرید.     
مواد لازم:
چآی تازه سبز یا سیاه
کیسه چای کاغذی یا سیلک

یک قاشق چایخوری چای را داخل کیسه ریخته و در یک لیوان در دار میگذارید. آب جوش را اضافه کرده و در لیوان را می بندید. مدت زمان دم برای چای سیاه ۵ دقیقه و چای سبز ۳ دقیقه می باشد. بعد میتوانید کیسه را بیرون آورده و چای تان را نوش جان کنید. نکته:‌ بهترین حرارت برای دم کردن چای سبز ۷۰-۸۰ درجه میباشد. بهتر است که آب جوش را کمی خنک کنید و بعد آن را به چای اضافه کنید. 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: