اضطراب را با ۵ روش ساده به خلاقیت تبدیل کنید

اضطراب

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

اضطراب غالباً به عنوان مانعی برای رسیدن به خواسته های واقعی ما عمل می کند ، ما را از عمل کردن بر روی انرژی بالقوه خود باز می دارد و به جایی می رسد که نمی خواهیم برویم.

در مواقع آشفتگی و اضطراب عاطفی ، اغلب خودمان را با آن مواجه می کنیم که احساس می کنیم اضطراب بر ما غالب شده و تمام انرژی مان را میخورد- که توسط غم و اندوه ، عصبانیت ، ناامیدی کاتالیز شود. این اضطراب می تواند ما را افسرده کند، یا ما را از لحاظ عاطفی لرزان و نا متعادل کند.

از قضا ، من به عنوان یک شخصیت خلاق ، برای اولین بار پس از سال ها تجربه، فهمیدم که بسیاری از احساساتی که من در حین اضطراب تجربه میکردم می توانند فرصت های مناسبی برای بیان خلاقیت باشند. آنها آسیب پذیری و ظرفیت شما برای تفکر مبتکرانه را نشان می دهند. برخی از بزرگترین هنرها و اختراعات جهان توسط افرادی صورت گرفته است که در لحظات اوج درد و رنج خود قرار داشته اند. اما این تنها در صورتی اتفاق میافتد که یاد بگیرید چگونه از این حمله هیجانی به طور موثر استفاده کنید. اینها راهکارهایی هستند که من درباره پردازش احساسات خلاقانه ام آموختم:

راهکار هایی برای تبدیل اضطراب به خلاقیت

۱. روزانه ده دقیقه چرت فعال بزنید

چرت فعال نوعی یوگا درمانی است که نه تنها بدن را تجدید می کند بلکه گردش خون را نیز تقویت می کند ، با بی خوابی مبارزه می کند و به کاهش تنش کمک می کند. وقتی که پاهای خود را بالا میبرید،  دستها را از دو طرف باز می کنید، و چشمهایتان را میبندید، خیلی سریع احساس آرامش را در تمام بدن خود حس می کنید. به این حالت چرت زدن فعال نیز گفته میشود.

به آن فکر کنید: وقتی بدن از نظر عاطفی دچار اضطراب است ، فاقد توانایی ارسال سیگنال برای استراحت و مکث کردن است. این احساس مکث همان چیزی است که به ذهن اجازه می دهد تا به طور خلاقانه دوباره جریان یابد و فکر کند. بنابراین این شکل “چرت زدن فعال” به شما می آموزد که نه تنها استراحت مهم است بلکه برای سلامت روحی و جسمی شما نیز لازم است. سعی کنید این کار را یک بار در روز فقط ۱۰ دقیقه انجام دهید تا اضطراب را به خلاقیت تبدیل کنید.

اضطراب

۲. سالم بخورید ، حتی اگر آخرین کاری باشد که می خواهید انجام دهید.

هنگامی که ما غمگین ، مضطرب ، استرس زده و یا عصبانی هستیم میل به تهیه غذای خودمان رو‌ نداریم و هر چه جلو دستمان بیایید می خوریم. متاسفانه، تند و ناسالم خوردن  ما را در نهایت غمگین ، مضطرب ، تنش زا و / یا عصبانی می کند.

بنابراین با یک تلاش هماهنگ برای خوردن یک رژیم غذایی متعادل (متشکل از مقادیر متوسط کربوهیدراتهای پیچیده برای تثبیت خلق و خوی) ، ما بهتر آماده ایم تا با احساسات خود روبرو شویم و تمایلات غذایی و آشامیدنی خود را برای تحریک خلاقانه تبادل کنیم

۳. ساعاتی از روز را به بازی و سرگرمی بگذرانید.

  خلاقیت چیزی نیست که بتوان آن را به زور به دست آورد و عموما وادار کردن خود به خلاقیت در یک  جریان معمولاً برعکس عمل می کند. با اختصاص دادن زمانی از روز به یک فعالیت آزاد مثل حل کردن یک معما و یا تماشا کردن یک فیلم  می توانید به مغز خود استراحت دهید. 

این  فعالیت آزاد می تواند هر چیزی باشد ، تا زمانی که سرگرم کننده ، لذت بخش باشد و شادی را برای شما فراهم کند. نتیجه ممکن است شما را شگفت زده کند و باعث افزایش شادی در زندگی شما و  نوآوری خلاقیت خلاقانه شما شود.

اضطراب

۴. برخی از آموزش های متقاطع خلاق را انجام دهید.

تمرکز بیش از حد روی یک موضوع و یا حمله احساست قوی مثل عصبانیت یا هیجان می تواند به نوعی خلاقیت را در ما فلج کند. برای اینکه کمی حواس خودتان را از تمرکز بیش از حد روی یک موضوع  پرت کنید، بهتر است گاهی وقتها کارهای متفاوتی  به عنوان مثال ، اگر نویسنده هستید ، یک یا دو ساعت طراحی کنید. و اگر یک گیتاریست هستید ، سعی کنید یک داستان کوتاه بنویسید.

۵. پیاده روی طولانی کنید.

برخی از مشهورترین هنرمندان و نویسندگان قدم زدن را به ک فاکتور مهم برای خلاقیت میدانند.. چارلز دیکنز نوشت: “اگر من می توانستم به سرعت و به جایی دور پیاده روی کنم شاید مغزم از شدت حمله افکار خلاق منفجر میشد.  و نیچه اظهار داشت: ” بهترین افکار واقعاً عالی در حین پیاده روی تصور می شوند.” در سال ۲۰۱۴ ، یک مطالعه استنفورد به این نتیجه رسید که تفکر خلاق هنگام راه رفتن و اندکی پس از آن بهبود می یابد. “عمل راه رفتن” حرکت ذهن و بدن را تحریک می کند و در عین حال همزمان سر و صدا را نیز در مغز آرام می کند.

پیاده روی از این طریق مراقبه است زیرا عمل تکراری و مانند الگوی است ، در عین حال امکان جریان و پردازش را نیز فراهم می کند. بنابراین اگر احساس اضطراب می کنید ، یک یا چند مورد از این نکات را امتحان کنید تا فضای احساسی و خلاق  را برای خود ایجاد کنید. در این فضا است که جادوی خلاقیت و آفرینش  می تواند اتفاق بیفتد.

اضطراب

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: