کباب در یک روز تابستانی!

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

کباب عضو رسمی یک پیک نیک است و پیک نیک یک رسم خانوادگی است که در بیشتر فرهنگها از جمله فرهنگ ما ایرانیها جایگاه خاصی دارد. جوجه کباب، سوسیس، و کباب کوبیده هم از غذاهای پر و پا قرص پیک نیک ها هستند.

اگر شما هم مثل بقیه آدمها دوست دارید که در پارک یا حیاط منزل تان کباب درست کنید، باید بگویم که تنها نیستید!  خاطرات خوش لحظات پیک نیک برای همیشه در ذهن ما ضبط می شود. به خاطر همین، هیچ کس دوست ندارد که با رعایت نکردن نکات بهداشتی هر چند کوچک این لحظات خوب را به خاطراتی ناراحت کننده تبدیل کند. 

نکات بهداشتی پخت کباب

راهنمايي ذيل براي تهيه و آماده سازي , پخت و سرو نگهداري صحيح مواد غذايي كباب شده گرد هم آورده ام تا بتوانید نهایت لذت را از یک باربیکیو خانوادگی در یک روز آفتابی تابستان ببرید.

۱. قبل از كباب كردن، . كليه لوازم ظروف پخت و سطوح كار را با محلول رقيق كننده تميز و ضد عفوني كنيد. 

۲. ضد عفوني و تميز كردن را قبل از شروع كار و پس از اتمام تهيه غذا انجام دهيد سپس كليه سطوح و لوازم را با آب تميز بشوئيد و در صورت امكان از دستمال هاي آشپزخانه يا دستمالهاي كاغذي براي خشك كردن استفاده كنيد.

۳. دستهاي خود را حداقل براي مدت ۲۰ ثانيه با آب گرم و صابون قبل از تهيه کباب به خوبي بشوئيد. در صورتي كه پس از تهيه يك غذا , مواد غذايي ديگري را آماده طبخ مي كنيد بايد مجددا دست هاي خود را بشوئيد. دستهايتان بعد از تماس با مواد غذايي خام مانند : گوشت , مرغ و غذاهاي دريايي شستشو دهيد. 

۴. مواد غذايي خام را جدا از غذاهاي پخته شده نگهداري كنيد. هرگز مواد غذايي خام را به همراه مواد پخته شده را در يك ظرف يا سيني قرار ندهيد. براي هر كدام از آنها از ظروف متفاوت استفاده كنيد.

۵. گوشت ها , انواع سالاد و مواد غذايي فاسد شدني را تا قبل از آماده سازي در يخچال نگهداري كنيد. در مسافرت ها و پيك نيك ها از كلمن استفاده نماييد.

۶.  كلمن را در مكان هاي سايه و به دور از پرندگان و حيوانات قرار دهيد. مواد غذايي را قبل از پخت بطور ملايم حرارت دهيد. اگر شما از ذغال باربيكيو استفاده مي كنيد از مقدار كافي ذغال براي پخت كامل استفاده كرده و مطمئن شويد كه ذغال قبل از شروع پخت بخوبي قرمز و آتشين شده باشد.

۷. همواره مراقب باشيد مواد غذايي را خارج از محدوده حرارتي خطرناك (۴ درجه سانتي گراد تا ۶۰ درجه سانتي گراد برای بیشتر از ۲ ساعت) نگهداري نماييد.  اگر غذای پخته شده را فورا در مدت ۲ ساعت مصرف نکردید،  آنها در یخچال نگهداری کنید یا در درجه بیشتر از ۶۰ درجه نگهدارید تا از فساد آن جلوگیری شود.

۸. در صورتي كه غذا در حين كباب كردن شروع به سوختن نمايد سيخ هاي كباب را بالا برده و يا حرارت را كاهش دهيد.

پس از پخت، غذاي پخته شده را در يك ظرف يا سيني تميز قرار دهيد. مراقب باشيد آب خارج شده از ماده غذايي خام بر روي غذاهاي پخته شده نريزد.

۹. كليه غذاها را براي جلوگيري از آلودگي ثانويه پوشيده نگهداريد. غذاهاي آماده شده را فورا مصرف كنيد. اگر بايد غذا را گرم نگهداريد بايد اطمينان حاصل كنيد درجه حرارت آن ۶۰ درجه سانتيگراد يا بيش از آن باشد.

۱۰. باقي مانده غذا را در يخچال نگهداري كنيد و هنگامي كه سرد هستند روي آنها را بپوشانيد. و قبل از مصرف مجددا حرارت دهيد .

به این مطلب امتیاز دهید

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: