کربوهیدرات‌ ساده و پیچیده

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

کربوهیدرات‌ ساده و پیچیده در سرعت هضم و جذب و همچنین ساختار شیمیایی تفاوت دارند. به‌طور خلاصه می‌توان گفت کربوهیدرات‌ها به دو شکل ساده و پیچیده درمی‌آیند. به کربوهیدراتهای ساده قند یا نشاسته‌های ساده نیز گفته می‌شود. کربوهیدرات‌هی پیچیده در دستگاه گوارش به گلوکز قابل‌تجزیه هستند که قابل جذب میشوند.

در این بخش در مورد کربوهیدرات‌ ساده باهم صحبت می‌کنیم:

به بیان ساده باید بگوییم کربوهیدرات‌ ساده، قند نامیده می‌شوند. شکر در انواع منابع غذایی طبیعی ازجمله آب میوه، به وفورر یافت می‌شود و طعم شیرینی به آن‌ها می‌بخشد؛ که تمامی  آن‌ها سطح قند خون را بالا میبرند.به آقایان توصیه می‌کنیم روزانه کمتر از ۷۰ گرم شکر و خانم‌ها کمتر از ۵۰ گرم در روز مصرف کنند.

ازآنجا که قندها انرژی‌زا هستند، افرادی که به دنبال کاهش وزن‌اند باید منابع قند اضافه‌شده (شکر)  را از رژیم غذایی خود حذف کنند. حتما دقت کنید اگر در معرض خطر کمبود قند خون هستید، مراقب باشید که دچار افت قند خون نشوید.

اکنون به سراغ توضیح کربوهیدرات‌های پیچیده می‌رویم:

کربوهیدرات‌های پیچیده نشاسته‌هایی هستند که توسط زنجیره‌های ساکارید طولانی‌تر ایجاد می‌شوند یعنی زمان بیشتری طول می‌کشد تا تجزیه شوند.برای دانستن منابع کربوهیدرات‌های پیچیده، به هر فیبر، ازجمله فیبرهای موجود در نان قهوه ای، سبزیجات و بسیاری از منابع غذایی دیگر می‌توان اشاره دارد. برای مثال هنگامی‌ که متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند کربوهیدرات‌های پیچیده مصرف کنید، به غلات و سبزیجات که آهسته‌تر جذب می‌شوند اشاره می‌کنند.

کربوهیدرات‌ ساده

کربوهیدرات ساده

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: