غذا با گرانولا به ۳ سبک

غذا با گرانولا

معرفی وبسایت:

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

غذا با گرانولا، سه غذای خوشمزه! مراحل این رسپی رو با عکس هایی که تو آشپزخونه ام گرفتم براتون گذاشتم. من فریبا رجبی هستم به آشپزخونه من خوش آمدید.

 

 

سلام دوستان خوشحالم که برای تهیه این غذا خوشمزه رسپی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه تمام نقاط دنیا رو که خودم تو آشپزخونه ام درست می کنم بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونوده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید. پیشاپیش نوش جونتون!

قبل از هر چیز باید بگم که غذا با گرانولا از دسته رسپی های صبحانه من هست. من هم توضیحاتی درباره غذا با گرانولا دادم هم طرز تهیه این غذا با گرانولا رو خیلی کامل براتون نوشتم. برای راحت تر خوندن مطالب این پست می تونید از فهرست زیر روی هر عنوانی که دوست داشتید کلیک کنید و مستقیم برید سر اصل مطلب!

غذاهای خوشمزه با گرانولا

این بلاگ در ادامه بلاگ گرانولا است. توی بلاگ گرانولا فواید فوق العاده گرانولا را باهاتون درمیون گذاشتم و باهم یاد گرفتیم که چه طور می تونیم گرانولای خانگی خوشمزه و سالمی رو تهیه کنیم. در این وبلاگ با هم سه تا رسپی خوشمزه را با گرانولا درست میکنیم. یک صبحانه عالی، یک دسر خوشمزه و سالم و یک سالاد جذاب!

اگر بخوام سالاد گلابی با گرانولا رو براتون توصیف کنم، باید بگم طعم بهشت میده. مخلوط گلابی، کرفس، و دانه های انگور یک ترکیب بی نظیره که با این سس خیلی سبک و ساده کامل میشه. یه ویژگی خوبی هم که داره این هست که میشه یک روز قبل از سرو اون رو درست کرد. البته سس رو موقع سرو کردن بهش اضافه می کنیم.

صبحانه و پارفه رو هم میتونین به همین ترتیب یک روز جلوتر آماده کنین و موقع سرو سر میز بیارین. دسر پارفه رو توی هر فصلی میتونین درست کنین و بسیار برای افرادی که رژیم دارن مناسب و سالمه.علاوه بر این که خیلی خوشمزس، ظاهر خیلی خوبی هم داره که برای مهمانی ها ایده آل است. صبحانه گرانولا برای افراد شاغل و بچه مدرسه ها عالیه چون می تونید اون رو توی ظرف یا شیشه اون رو درست کنید و با خودتون به محل کار یا مدرسه و دانشگاه ببرید.

گرانولا چیست؟

گرانولا یکی از بهترین مواد اولیه ای هست که من همیشه توی آشپزخونه دارم و از اون توی خیلی از رسپی هام استفاده می کنم. خوبی  گرانولا این هست که همیشه تو غذاهای شیرین میشه استفاده کرد و به عنوان رو پاش برای سالاد و خیلی چیزهای دیگه هم میشه استفاده کرد.  البته استفاده از گرانولا و غذا با گرانولا کاملا سلیقه ای هست که بستگی به ذوق شما داره.

ارزش غذایی و فواید غذا با گرانولا

گرانولا به خاطر داشتن جوی دو سر حاوی  مقدار بسیار زیادی فیبرهای حل شدنیه که باعث  کاهش  کلسترول خون،  قند خون،  و جلوگیری از بیماری های قلبی میشه.  ناگفته نمونه که به خاطر داشتن تمام ویتامین های B، جوی دوسر  برای شادابی پوست و مو بسیار مفید هست.

مواد لازم برای تهیه ۳ غذا با گرانولا همراه با مقدار دقیق آن ها

مواد لازم برای تهیه سالاد گلابی و گرانولا، یک غذا با گرانولا

• ۱ سر کاهو
• ۲ عدد گلابی
• ۱ پیمانه کرفس خرد شده
• ۱/۲ پیمانه انگور
• ۳/۱ پیمانه سس مایونز

• ۲ ق.غ ماست
• آب یک عدد لیمو ترش
• نمک و فلفل به میزان لازم
• ۴/۱  پیمانه گردو خرد شده
• ۱/۲ پیمانه گرانولا

مواد لازم برای تهیه دسر پارفه، یک غذا با گرانولا

•  ۲پیمانه ماست
• ۱/۴ پیمانه عسل به دلخواه بیشتر
• ۱/۴ قاشق چایخوری وانیل
• ۲ عدد شلیل یا هلو

• ۱ عدد موز
• ۱ پیمانه توت فرنگی خرد شده
• انجیر به دلخواه
• گرانولا به دلخواه

مواد لازم برای تهیه صبحانه گرانولا ، یک غذا با گرانولا

• ۲ قاشق غذاخوری چیا سید یا تخم شربتی
• ۱ پیمانه شیر

• میوه های فصل خرد شده به میزان دلخواه
• گرانولا به میزان دلخواه

طرز تهیه سالاد گلابی و گرانولا

مرحله اول

اول کاهوها رو خرد می کنم و داخل ظرف سالاد می ریزم.

مرحله دوم

بعد گلابی ها رو خلال می کنم و کرفس رو به شکل نگینی خرد می کنم.

مرحله سوم

انگورها رو حبه حبه کرده و با چاقو به دو نیم تقسیم می کنم و‌ همه رو به سالاد اضافه می کنم.

طرز تهیه سس سالاد گلابی و گرانولا

ماست و سس مایونز رو داخل یک شیشه مربا می ریزم و آب یک عدد لیموی تازه ، نمک و فلفل رو به میزان لازم اضافه می کنم و خوب شیشه رو تکان میدم تا مواد با هم مخلوط بشه و‌ اون رو تا زمان سرو تو یخچال میذارم.زمان سرو سالاد،  سس رو به اون اضافه می کنم و گرانولا رو روی اون می ریزم.

طرز تهیه دسر پارفه

مرحله اول

ماست رو داخل یه کاسه متوسط میریزم و عسل و وانیل را به اون اضافه می کنم و خوب هم می زنم.

مرحله دوم

شلیل و هلو ها رو برش زده و اون ها رو به صورت نگینی متوسط خرد می کنم.

مرحله سوم

موز رو به صوت حلقه های باریک و توت فرنگی ها رو عمودی برش می زنم و کنار میذارم. برای سرو پارفه چند لیوان نیاز داریم که در هر کدام  یک لایه از هلو و شلیل را در کف ظرف می ریزم و بعد یک لایه از مخلوط ماست رو بهش اضافه می کنم.

مرحله چهارم

بعد یه لایه موز روی اون می چینم، گرانولا رو روی موزها می ریزم و در آخر یه لایه ماست دیگه به اون اضافه می کنم  و روی دسر رو با انجیر و توت فرنگی تزیین می کنم.

طرز تهیه صبحانه گرانولا

مرحله اول

تخم شربتی و شیر رو با هم ترکیب میکنم برای ۲ تا ۳ ساعت (بهتر است که یه شب تا صبح بمونه) تو یخچال میذارم تا به صورت ژله ای دربیاد.

مرحله دوم

مخلوط شیر و تخم شربتی رو داخل شیشه در دار یا لیوان ریخته، بعد میوه های خرد شده رو به روی اون اضافه می کنم. در آخر گرانولا رو به اون اضافه می کنم و سرو می کنم.

نکات تهیه دسر پارفه

من از میوه های تابستانی برای این پارفه استفاده کردم، اگه این پارفه رو تو فصل زمستان درست می کنید، می تونید از میوه های زمستانی استفاده کنید.برای خوشمزه تر شدن دسر میتونید نصف ماست رو کم کرده و به جای اون یه پیمانه خامه بریزید که البته میزان کالری اون خیلی بالا خواهد رفت.

طریقه نگهداری غذا با گرانولا

می‌تونید تا سه ماه قبل غذا با گرانولا رو در فریزر نگهداری کنید.

 

غذا با گرانولا
غذا با گرانولا
غذا با گرانولا
غذا با گرانولا

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!
مواد لازم برای تهیه غذا با گرانولا به ۳ سبک
ارزش غذایی
سرو برای تعداد
کالری
کربوهیدرات
پروتئین
چربی
فیبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به این مطلب امتیاز دهید

فهرست محتوا:

امتیاز دهید!