باور های محدود کننده را با ۴ قدم از بین ببرید

باور

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

باور های محدود کننده موجب محدود شدن زندگی می شود، با هم با ۴ قدم ساده این باور ها را حذف می کنیم.

همه ما چالش‌هایی در زندگی بر میخوریم که زاییده افکار ماست. گاهی ما را از رویاهایمان باز می دارد و یا فکر می کنیم شایسته شغل رویایی و رابطه موفق نیستیم. این باورهای غلط زاییده فکر ماست که در واقع وجود خارجی ندارد.

با کمی تمرین و انجام دادن تکنیکهای مناسب میتوان در زندگی پیشرفت های بسیاری کرد. در پایین چهار مرحله از راهکارهای خیلی موثر برای از بین بردن طرز فکر های محدود کننده و جایگزین کردن آنها با تلقینات و تمرینات مثبت که به رشد روزافزون ما کمک میکند اشاره میکنم.

قدم اول: باور های محدود کننده خود را بشناسید.

ما باید با خودآگاهی خودمان را ارتقاء دهیم. خیلی مواقع ما از آنچه که به آن ” معتقدیم” آگاه نیستیم. برای ریشه کن کردن یک اعتقاد محدودکننده ، ابتدا باید بتوانیم آن را به صورت واضح بیان کرده و آن را به عنوان مانعی که وجود دارد، ببینیم.

اگر چه هر اعتقاد محدود منحصر به فرد است ، آنچه همه اعتقادات محدود کننده به طور مشترک با هم دارند این است که وقتی درباره آنها فکر می کنید ، احساس خوبی ندارید. آیا احساس ترس ، شرم ، اضطراب ، افسردگی یا ناامیدکننده دارید.

به آنچه در آن لحظات فکر می کنید توجه کنید ، زیرا این افکار اغلب نشانگر باورهای محدودکننده شما هستند که جایی برای خلاقیت باقی نمی گذارند. همچنین ، هنگامی که شما به یک باور محدود فکر می کنید، بدن شما اغلب با احساسات جسمی که منعکس کننده منفی آن فکر است پاسخ می دهد.

ممکن است اخم کنید ، یا حس می کنید که معده شما سنگ شده است. ممکن است احساس یخ زدگی بدن را تجربه کنید ، و حتی ممکن است طعم بدی در دهان خود حس کنید. این احساسات می توانند شاخص های روشنی باشند که شما با یک اعتقاد محدود کار می کنید. پس از شناسایی آن ، شما آماده هستید تا به مرحله دوم بروید.


قدم دوم: برای خود حق انتخاب بگذارید.

 

باور

هنگامی که شما از محدودیت اعتقاد خود آگاه شدید ، قدم بعدی شما انتخاب و گزینه است. این چیزی است که ناشی از روند فکر داخلی شما است و می توانید آن را تغییر دهید. با اعتقاد به اینکه شما با انتخاب خود باورهایی را در ذهن خودتان پرورانده اید، شما این قدرت را به وجود می آورید که تجربه واقعیت خود را به دست خود تغییر دهید.

برای این کار ابتدا به اعتقاد محدود کنندتون را درک کنید. این محدودیت را تکرار کنید: “من این اعتقاد را ایجاد کردم یا به کار گرفتم، ولی دیگر به کار من نمی آید. در هر زمان ، می توانم یک باور جدید ایجاد یا اتخاذ کنم که جایگزینی بهتر است. آیا من حاضر هستم الان این کار را انجام دهم؟ ” جواب بله ای از صمیم قلب به خود می دهید یعنی اتصال به انتخاب. این کار در خیلی از مواقع ساده نیست چون باید باورهایی مثل مظلوم نمایی و حس کوچک و خرد بودن را از آگاهانه و با اختیار دور بریزیم.


قدم سوم: پاک کردن زمینه های قبلی و ایجاد مسیر جدید هدف این مرحله است


قبل از اینکه بتوانیم فکر جدید مثل بذر است قبل از اینکه آن را بکاریم، باید علفهای هرز ذهنی را پاک کنیم و حتماً آنها را از ریشه بیرون بکشیم تا آنها دیگر رشد نکنند. اگر این مرحله را انجام ندهیم و بدون پاک کردن ذهن خود به دنبال یک طرف فکر جدید و خوب برویم ، احتمالاً علفهای هرز ذهنی ما کل فرایند را خراب میکنند.

حالا این سوال پیش می آید که چطور ذهن خود را پاکسازی کنیم. به طور آگاهانه هرگاه گفتگوی منفی در ذهنتان به جریان می‌افتد آن را با با یک طرز فکر و جمله مثبت جایگزین کنید. توانمند سازی جملات مثبت و سازنده ابزاری بسیار مؤثر برای پاک کردن علفهای هرز روانی شما هستند.

آنها الهام بخش هستند و احساس مالکیت و مسئولیت را بر اساس نقاط قوت، منابع، مهارت ها، و استعداد هایتان در شما تقویت می کنند. آنها همچنین به شما کمک می کنند تا به جای اینکه حواستان را با شرایط یا افرادی که نمی توانید کنترل کنید منحرف کنید، افکار مثبت خود را به سمت خود معطوف کنید.

و مهمتر از همه ، جملات مثبت توانمندسازی به شما کمک می کنند تا در حال حاضر روی آنچه برای شما امکان پذیر است متمرکز شوید. برای به کار انداختن گفتگوی درونی جدید ، جمله هایی مثل مثال پایین را می توانیدتمرین کنید:
“حتی اگر احساس ترس دارم که نمی توانم کاری را انجام بدهم که دوست داشته باشم ، زندگی می کنم ، می دانم که من یک فرد باهوش ، خلاق و مدبر هستم به خودم افتخار می کنم.”

قدم چهارم: یک موقعیت جدید ایجاد کنید

 

باور

با گسترش آموزش و آگاهی در مورد اعتقاد محدود کننده، اکنون ذهن شما آماده است تا یک موقعیت جدید ایجاد کند. به عبارت دیگر ، شما علفهای هرز ذهنی خود را کنده اید ، و اکنون در باغ ذهن شما فضایی وجود دارد که هر آنچه را که فکر می کنید مانند بذر بکارید.

هنگام ایجاد تأیید و تجسم کردن، مهم است که روی اعتقادی که می خواهید ایجاد کنید متمرکز شوید ، نه فقط روی چشم انداز بیرونی که می خواهید تجسم کنید. وقتی با تأیید و تجسم کردن جلو میروید، مهم است که به یاد داشته باشید که این ابزارها فقط در صورت اتصال عمدی و منظم با آنها به شما کمک می کنند.

نه تنها هر روز در یادآوری و فکر کردن در مورد تأیید و تجسم افکار مثبت تمرین می کنید ، بلکه آنها را نیز احساس کنید. هنگام نفس کشیدن ، تجسم جدید خود را در ذهن خود تصور کنید و باور جدیدی را که به معنای واقعی کلمه در تمام سلولهای شما طنین انداز می شود ، تصور کنید.

این متن برگرفته از کتاب خانم امی لومباردو از کتاب مربیگری برای از بین بردن موانع درونی و شکوفایی شخصیت انسانی و رش و شکوفایی می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: