کم کربوهیدرات چه نوع رژیمی ست؟

کم کربوهیدرات

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

دوستان خوبم در این مقاله قصد داریم تا اثرات یک رژیم کم کربوهیدرات را بر کاهش وزن بررسی کنیم. با همراه باشید.

رژیم کم کربوهیدرات

باید بدانیم بسیاری از مبتلایان به دیابت برای کنترل دیابت، کاهش وزن و داشتن یک رژیم غذایی رضایت‌بخش، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را دنبال می‌کنند. رژیم‌های کم کربوهیدرات انعطاف‌پذیر هستند و افراد با انواع دیابت می‌توانند آن را دنبال کنند.

نکته مسرت‌بخش این است که این رژیم به بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ اجازه داده است تا دیابت خود را برطرف کنند، یعنی میزان قند خون آن‌ها را بدون کمک دارو به یک محدوده غیر دیابتی وارد می‌کند. در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ نیز میزان قند خون بسیار با ثبات‌ تری گزارش‌شده و این مساله شرایط را برای پیش‌بینی و مدیریت دیابت، آسان‌تر می‌کند.

جالب است بدانید در سال ۲۰۱۵، Diabetes.co.uk برنامه Low Carb را راه‌اندازی کرد که به هزاران انسان مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کرده است تا کنترل دیابت خود را بهبود بخشند و وابستگی آن‌ها به داروهای دیابت را کاهش دهند.

باید بدانیم چرا یک رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می‌کنیم؟

کربوهیدرات ماده مغذی است که در بالا رفتن قند خون بیشترین تأثیر را دارد و نیاز به مصرف بیشتر انسولین توسط بدن دارد. کاهش قند به‌ وضوح برای افراد مبتلا به دیابت مفید است و همچنین نیاز کمتر به انسولین نیز مفید است. انسولین هورمون ذخیره چربی در بدن است، بنابراین کاهش انسولین در بدن با رژیم کم کربوهیدرات می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

مزایای رژیم‌های کم کربوهیدرات را می‌دانید؟

HbA1c پایین، کاهش وزن، احتمال کمتر بروز قند بالا، کاهش خطر ابتلا به چربی خون، انرژی بیشتر در طول روز، هوس کمتر برای غذاهای شیرین و میان وعده و تفکر شفاف‌تر.

چه مقدار کربوهیدرات، کم محسوب می‌شود؟

از براکت های زیر برای طبقه‌بندی میزان مصرف روزانه کربوهیدرات می‌توانیم استفاده کنیم:

• کربوهیدرات متوسط: ۱۳۰ تا ۲۲۵ گرم کربوهیدرات

• کربوهیدرات کم: زیر ۱۳۰ گرم کربوهیدرات

به‌طورکلی هر چه میزان کربوهیدرات مصرفی خود را پایین بیاورید، احتمال کاهش وزن و احتمال قند کمتری نیز وجود دارد. مهم است که سطح کربوهیدراتی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد. به‌عنوان‌مثال، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ که نیازی به کاهش وزن ندارند ممکن است بخواهند مصرف کربوهیدرات کم یا متوسط را هدف بگیرند. ممکن است کسی که مبتلا به دیابت نوع ۲ است، یا نیاز به کاهش وزن داشته باشد، بخواهد مصرف کربوهیدرات (کتوژنیک) بسیار کم را هدف قرار دهد.

 

کم کربوهیدرات

 

ممکن است از خودتان بپرسید مصرف کم کربوهیدرات چه تأثیری بر وزن من خواهد داشت؟

رژیم‌های کم کربوهیدرات در کاهش وزن مؤثر هستند. کاهش کربوهیدرات‌ها بدان معنی است که افراد به انسولین زیادی احتیاج ندارند و یا دیگر تزریق نمی‌کنند. ازآنجاکه انسولین به ذخیره چربی کمک می‌کند، انسولین کمتر می‌تواند به کاهش یا وزن کمک کند.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: