حس درونی خود را با ۳ راه فوری شکوفا کنید

حس درونی

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

حس درونی یک قدرت است که همه ما آن را داریم: این حس نوعی استعداد مخفی درونی است. می‌توان گفت حس درونی مقدس‌ترین و مطمئن‌ترین، سیستم هدایت شما است که در عین حال بسیار مورد غفلت و فراموشی واقع می‌شود.

برای تعامل با یک جامعه روشنفکر و عقلانی، ما قبل از قلب، به سراغ مغز خود می‌رویم. در واقع باید گفت مغز قابلیت زیادی در کمک کردن به ما برای فهم امور را دارد، اما ارتباط احساسی عمیقی با دنیای اطراف ندارند. بعضی از افراد به این نوع از ارتباط هوش اعجاب‌انگیز می‌خوانند.

این همان ندای درونی است که شما را به سمت شغلی می‌برد که فراتر از توان شما است؛ و همان ندا است که شما را به دوری از فردی دعوت می‌کند که ظاهراً عالی به نظر میرسد. این، همان حس درونی است که در وجود شما است و آن چیزی است که همه باید بیشتر به آن توجه کنیم.

این حس درونی شما عملاً دقیق ترین راهنمای شخصی شما در پستی و بلندیهای زندگی است. من دریافته ام که معجزه آسا ترین لحظات زندگی من زمانی بوده است که به این ندای درونی گوش داده ام. در مقابل، بیشترین لحظات پشیمانی من از کاری که انجام داده‌ام زمان‌هایی بوده است که از ندای درونی خود غافل شده ام. در ادامه ۳ عمل که به شما برای بهره گرفتن از الهامات درونی فوق‌العاده کمک می‌کند را مرور می‌کنیم:

مدیتیشن روزانه

باید گفت مدیتیشن آن قدرها هم که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. برای این کار فقط به مکانی برای بی حرکت ماندن یا دراز کشیدن و زمان تنظیم شده برای خود دارید. تمام مدیتیشن یعنی تنفس همراه با توجه و آگاهی نسبت به ساکت کردن ذهن خود. هدف، ساکت کردن ذهن است؛ و نه توقف فکر کردن.

حس درونی در این محیط آرام رشد و شکوفایی پیدا می‌کند. به همین خاطر است که ایجاد محیط آرام و بی تحرک بودن ضروری است. من ۱۰ دقیقه در روز را توصیه می‌کنم. اما حتی ۳ دقیقه نیز می‌تواند اثر مثبت بزرگی بر روی میزان آرام کردن شما داشته باشد.

حس درونی، خود را به صورت مشکلات جسمی نشان می‌دهد

حال که راحت تنفس می‌کنید، وقت پرسیدن سوالات جدید از خودتان است. سوالات به تمرکز ما شکل می‌دهد و ما را به سمت نتایج جدید هدایت می‌کند. خود را دانشمندی در نظر بگیرید که رخ دادن مسائل مختلف را مشاهده می‌کند. کار شما پرسیدن سوال، نوشتن یادداشت‌های فراوان، و پیروی از الگوهای تعریف شده است.

با پرسیدن سوالاتی مانند “غم چه حسی دارد و در کجای بدن من است؟ احساس عشق، هیجان، یا تنهایی چگونه است؟ این احساسات در کجا قرار دارند؟” حس درونی خود را شکوفا خواهید کرد. آیا عصبانیت را به شکل تنگی نفس در قفسه سینه؛ یا لذت را به صورت گرمایی در شکم خود حس می‌کنید؟ گوش دادن یا غفلت کردن از حس درونی، چه حالی دارد؟ این مسئله را به یاد داشته باشید که حس درونی ما دوست دارد خود را از طریق احساسات و بروز مشکلات جسمی نشان دهد.

 

حس درونی

 

تمرین پرورش حس درونی برای قلب/شکم

یک راه عالی دیگر برای پرورش حس درونی، فکر کردن و پرسیدن این سوال است که در شکم و قلب خود چه حسی دارید. سیستم عصبی امعایی ما(جایی که شکم قرار دارد) مغز دوم نام دارد. ما تقریباً تعداد عصب‌های حسی یکسانی در این ناحیه و مغز داریم. نیازی به گفتن ندارد که حس درونی اغلب خودش را در شکم نشان می‌دهد.

سعی کنید با گذاشتن یک دست بر روی شکم و یک دست بر روی قلب خود، یک تمرین جدید را به خود اضافه کنید. برای برخی ممکن است تلاش برای حس کردن آنچه در بدن است، عجیب به نظر برسد. اما برای بعضی دیگر این  یک کار طبیعی است.

به خاطر داشته باشید که هرچه حس کنید، برایتان عالی است. اگر بصری باشد ممکن است رنگ یا تصویری را حس کنید؛ و اگر سمعی باشد ممکن است صدا یا یک ملودی را بشنوید. یا شاید یک احساس غلغلک گرم را در قلب خود و یا احساس دردی را در شکم خود حس کنید.

من اعتقاد دارم که ما دسترسی بی نظیری به تعداد بیشماری از تجارب حسی داریم. فقط نیاز به زمان، حوصله، و تمرین  داریم که واقعا ارزشش را دارد. اگر احساس اشتیاق شدیدی دارید، می‌توانید بر روی موبایل خود آلارمی را تنظیم کنید که هر ساعت به صدا درآید تا شما در آن لحظه از خود بپرسید چه حسی دارید. من اغلب این کار را پشت چراغ قرمز می‌کنم تا در طول آن لحظات، خودم را چک کنم. این شیوه ثابت شده علمی برای گشودن قدرت تحولگرای نگاه به عقب است.

هنگامی که غصه‌دار می‌شوید، تسلیم غم شدن و در رختخواب ماندن در کل روز، گاهی تنها چاره به نظر می‌رسد. اما داشتن یک واکنش کاملاً متفاوت قطعا امکان‌پذیر است: شما حتی می‌توانید با پیدا کردن دیدگاه بهتری نسبت به زندگی، از یک موضوع تراژدی و دردناک بازگردید.

سرسختی قابل تغییر، اصطلاحی است که تیم مادر و دختر استفانی مارستون، روانشناس، متخصص استرس، و مشاور شرکت‌ها، و آما مارستون، یک متخصص شناخته شده در امر رهبری، و تجارت بین المللی در کتاب جدیدشان به نام “سرسختی قابل تغییر برای رشد در جهان آشفته” ابداع کرده است. این موضوع جذاب، توجه فعالان حوزه روانشناسی، تجارت، و امور بین المللی را به خود جلب کرده است.

منبع: mindbodygreen.com

حس درونی

 

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: