رسیدگی به خود

رسیدگی به خود

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

رسیدگی به خود از آن مسائلی ست که برای سلامت جسم و روان بسیار مهم است و در صورت عمل نکردن به آن دچار مشکلات زیادی خواهیم شد.

الیسون استون، مددکار اجتماعی بالینی، اینگونه توضیح می‌دهد که چه شاغل باشید یا یک مادر خانه دار و یا مشغول هر مسئولیت دیگری، وقتی نمی‌دانید کدام روش رسیدگی به خود برای شما مناسب است دچار چالش شده اید. 

او می‌گوید “چیزی که من اغلب در حرفه خود می‌بینم، لزوماً این نیست که مردم برای رسیدن به خود وقت ندارند؛ بلکه این است که نمی‌دانند چه کاری برایشان مناسب تر است. راه‌های زیادی در مورد کارهایی که باید انجام دهید وجود دارد که باعث میشود ما از جزئیات دقیق در مورد این که چه کاری ما را با نشاط می‌کند غافل شویم.”

ین روهوی، متخصص اعصاب، می‌گوید که همه ما زمان کافی برای رسیدگی به خود را داریم. مسأله فقط قبول کردن آن است. او می‌گوید “ما می‌توانیم غذای سالم بخوریم و حتی در حال حرکت نیز آب بنوشیم. می‌توانیم هر روز صبح نیم ساعت زودتر از خانه حرکت کنیم تا بدویم، پیاده روی کنیم، کوهپیمایی کنیم، و ذهن خود را پاک کنیم. حتی می‌توانیم یک جلسه سونا یا یک جلسه انرژی درمانی را در برنامه خود بگنجانیم. می‌توانیم در مورد این که چه زمانی کار خود را تعطیل کنیم تصمیم بگیریم. ساعت ۸ شب یا ۹ شب؟ کنترل زمان در دست شما است.”

عمل کردن به تصمیم رسیدگی به خود

استون اشاره می‌کند که بیشتر مردم به طور غریزی می‌دانند که باید چه کاری انجام دهند، فقط برای عمل کردن به آن برنامه مشخصی ندارند. مثلاً بیشتر مردم از اهمی‌ت خواب کافی آگاه هستند، اما نمی‌دانند چگونه به آن عمل کنند، مخصوصاً وقتی به شدت مشغول کار باشند.

او می‌گوید “ایده اصلی تمرکز کمتر بر روی به اندازه کافی خوابیدن، و افزایش تمرکز بر روی این است که چه کارهایی را باید انجام دهم تا تضمین کند که من خواب کافی داشته باشم، شما باید مناسب ترین روش را برای خود انتخاب کنید تا حفظ آن روش  در بلند مدت برای شما آسان تر باشد. این روش بهترین و تضمینی‌ترین روش است.

بزرگترین نتایج رسیدگی به خود

واضح است که رسیدگی به خود به صورت کامل غیر ممکن است. پس باید کارهایتان را اولویت بندی کنید، و این سوال در ذهنتان پیش می‌آید که کدام یک را باید در اولویت بالاتری قرار دهید؟ استون، یافتن کار کوچکی که می توان آن را به یک عادت تبدیل کرد را برای شروع مطرح می‌کند.

او می‌گوید “بسیاری از افراد با فکر یا همه چیز یا هیچ چیز خود را درگیر می کنند و باور دارند که اگر نمی‌توانند ساعتی را برای انجام چیزی صرف کنند، پس انجام دادن آن اصلاً فایده ای ندارد. اما واقعیت این است که شما می‌توانید کارهای زیادی را در عرض ۵ دقیقه انجام دهید. مثلاً می‌توانید مدیتیشن را امتحان کنید، تنفس عمیق کرده، یا چند حالت یوگا را انجام دهید. کار جدیدی که برایتان مناسب است را بیابید و آن را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید. هر چقدر هم که مشغول برنامه خود باشید، نتیجه رسیدگی به خود ارزش انجام دادنش را دارد.”

رسیدگی به خود

او اضافه می‌کند که پیدا کردن زمانی کوتاه برای کارهای صبحگاهی یا عصرگاهی می‌تواند نتایج بزرگی را برای شادی و موفقیت به همراه داشته باشد. او می‌گوید “من اعتقاد دارم که این کار ها در کنار هم بزرگ ترین تاثیر را دارند،  مدیتیشن و ورزش در صبح و مدیتیشن و سکوت در عصر، در صورت تداوم، دو عنصر مهم برای یک روز پربار و ثمربخش هستند.”

ترجمه: فریبا رجبی
منبع: mindbodygreen.com

به این مطلب امتیاز دهید

5/5 – (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: