امگا ۳ و ویتامین D برای بیماری‌های قلبی و عروقی و پیشگیری از سرطان مفید هستند؟

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

امگا ۳ و مکمل ویتامین D ممکن است برای بیماری‌های قلبی و عروقی (CVD) و سرطان، مزایای پیشگیری داشته باشند. تحقیقات جدید ارائه‌شده در نشست سالانه انجمن یائسگی سال ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی، این مسئله را عنوان کرده است.

امگا ۳ و ویتامین D

جالب است بدانید محققان پس از آزمایش در سطح کشوری که شامل جامعه آماری ۲۵۸۷۱ مرد آمریکایی حداقل ۵۰ ساله و زن حداقل ۵۵ ساله که از این تعداد شرکت‌کننده ۵۱۰۶ نفر آمریکایی-آفریقایی بودند، به این نتیجه رسیدند که به‌طور خاص مصرف ۲۰۰۰(IU) ویتامین D۳ و ۱(g) امگا ۳ دریایی در روز برای پیشگیری از ابتلا به بیماری قلبی عروقی و سرطان مؤثر است.

اما نتیجه‌گیری‌ها نشان داد که مکمل امگا ۳ در مراحل اولیه ابتلا به بیماری قلبی و عروقی، تاثیر چشم‌گیری در کاهش ابتلا نداشته است. علاوه بر این، مکمل امگا ۳ با کاهش سکته مغزی و مشکلات قلب و عروق همراه نبود. این بدین معناست که  مصرف ویتامین D  و مکمل امگا ۳ در پیشگیری مشکلات قلبی و سکته مغزی مفید است است اما وقتی افراد مبتلا به این بیماری ها شدند, این مکمل ها در درمان بیماری تاثیر آنچنانی نداشتند.

اسیدهای چرب امگا ۳ برای بیماری‌های قلبی و عروقی، یک مزیت درمانی با رژیم غذایی مصرف کم ماهی دارد که متوسط مصرف مناسب آن ۱/۵ بار در هفته است.

منابع

۱.        مانسون جی: ویتامین D و اسیدهای چرب امگا ۳ از سرطان یا بیماری قلبی عروقی جلوگیری می‌کنند؟ مقاله ارائه‌شده در: نشست سالانه انجمن یائسگی آمریکای شمالی؛ ۲۵-۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹؛ شیکاگو، ایلین

۲.       ویتامین D و روغن ماهی نویدبخش جلوگیری از مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و حملات قلبی هستند [بیانیه مطبوعاتی].

۳.    کلیولند، انجمن یائسگی در آمریکای شمالی. ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: