دوران بارداری؛ فواید ورزش در این دوران

دوران بارداری

معرفی وبسایت :

سلام دوستان خوشحالم که برای جواب سوالتون وبسایت آشپزی و سبک زندگی من رو انتخاب کردید. من اینجام تا رسپی های خوشمزه ای که توی دنیا بسیار محبوب هستن رو بهتون آموزش بدم تا شما هم بتونید لحظه های خوشمزه ای رو که من در کنار خونواده ام تجربه می کنم بچشید و لذت ببرید.

فهرست محتوا:

دوران بارداری دوران حساسی ست اما خوشبختانه این روزها خانم‌های جوان بیشتر از گذشته به وضعیت جسمی و اندام خود اهمیت می‌دهند و به خاطر جلوگیری از افزایش وزن مخصوصا در دوران بارداری توجه بیشتری به ورزش دارند.برای این دسته از خانم‌ها خبر خوب این است که آن‌ها می‌توانند در دوران بارداری هم به ورزش کردن ادامه دهند و از فواید جسمی و روانی آن سود ببرند.

ورزش در دوران بارداری تاثیر زیادی در سلامت مادر و کودک دارد

تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش‌های سبک و روتین در این دوران از تجمع چربی زیرپوستی و اضافه‌ وزن بیش‌ از حد جلوگیری می‌کند.آمار نیز نشان می‌دهد مادرانی که در بارداری فعالیت‌های ورزشی را ادامه می‌دهند مشکلات زایمان به‌طور چشم‌گیری برای آن‌ها کاهش می‌یابد.

مهم‌ترین نتایج ورزش کردن در دوران بارداری

۱. بهبود وضعیت جسمی

۲. جلوگیری از دیابت دوران حاملگی

۳. وضع حمل طبیعی

۴. کاهش استرس و افسردگی

شاید این سوال برای شما پیش آید که آیا ورزش کردن در بارداری برای کودک مشکلی ایجاد نمی‌کند؟تحقیقات نشان می‌دهد که کودک در شکم مادر می‌تواند میزان قابل‌توجهی فشار ناشی از ورزش و فعالیت را تحمل کند. ولی میزان و مدت ورزش در تمامی افراد یکسان نیست و به عوامل مهمی مثل سن و سلامت جسمی مادر بستگی دارد.اگر مادر قبل از دوران بارداری ورزش نمی‌کرده و یا اینکه مشکلات جسمی دارد، قبل از هر چیز باید با پزشک معالج خود مشورت کند.  

بهترین برنامه ورزشی کاردیو برای بارداری ۳ روز در هفته و هر بار یک ساعت است.در این نوع فعالیت‌ها هدف برای افزایش ضربان قلب مابین ۱۳۰ -۱۲۰ است و راه رفتن سریع، دوچرخه ایستاده و شنا بهترین نوع فعالیت کاردیو برای مادران باردار سالم می‌باشند.

دوران بارداری

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا: